La màgia de Yunke recapta fons per a l’equip que participa en Solar Decathlon Europe

23/04/2014 | SCP

• Yunke solar-decathlon yunke-350

El mag Yunke va oferir dues sessions de màgia al Paranimf. | FOTO: VOX UJI

El mag Yunke, un dels il·lusionistes més importants del país, va oferir el 10 d’abril al Paranimf dues sessions de màgia plenes d’il·lusions colpidores. L’objectiu de l’espectacle era recaptar fons per a la construcció de la casa solar de la competició internacional Solar Decathlon Europe 2014 en la qual participa l’équipe VIA-UJI, un equip format per alumnes i professors de la Universitat Jaume I i la University College de Horsens (Dinamarca).

El mag de la Vilavella va iniciar l’espectacle amb trucs de monedes, cartes o mocadors en els quals els més menuts van poder participar com a ajudants. Però la màgia de Yunke va anar molt més enllà al llarg de la sessió amb números de foc, escapisme a l’estil de Houdini o trucs de levitació que van aconseguir deixar el públic bocabadat.

Solar Decathlon és un concurs internacional que persegueix impulsar la recerca i el desenvolupament d’habitatges eficients. Per a fer-ho, estudiants universitaris de tot el món dissenyen i construeixen una casa que funciona exclusivament amb energia solar. La fase final del concurs se celebrarà al juny i contempla la construcció dels habitatges als jardins del palau de Versalles, on els prototips seran sotmesos a 10 proves que determinen quin habitatge es convertirà en el guanyador.