La Universitat Jaume I nomena Santiago Posteguillo ambaixador honorífic

23/04/2014 | SCP

• Santiago Posteguillo santiago-posteguillo posteguillo350

Posteguillo és professor de la Universitat Jaume I des de 1993 i un dels escriptors més coneguts del país. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

El Consell de Govern ha aprovat la proposta de nomenament de Santiago Posteguillo com a ambaixador honorífic de la Universitat Jaume I. Posteguillo és un dels escriptors més coneguts del nostre país, activitat que compagina amb la seu tasca com a professor de l’UJI, que enriqueix la formació del seu estudiantat. A més, Santiago Posteguillo sempre té en compte la Universitat Jaume I en les seues entrevistes i reconeix sovint que una part important del seu èxit es deu a la seua tasca investigadora a la Universitat. Per tot això, el Consell de Govern ha volgut reconèixer la tasca de donar a conèixer el nom de la Universitat Jaume I allà per on va amb el seu nomenament com a primer ambaixador honorífic de l’UJI.

Santiago Posteguillo Gómez és professor de la Universitat Jaume I des de 1993 i professor titular d'universitat des de 1998. En aquest moment, imparteix assignatures de Llengua Anglesa i Literatura Anglesa i Nord-americana en el Grau en Estudis Anglesos, amb atenció especial a la narrativa anglesa del segle XIX, el teatre isabelí i la relació entre la literatura anglesa i nord-americana amb el cinema, la música i altres arts.

Posteguillo ha estudiat literatura creativa als Estats Units i lingüística i traducció a diverses universitats del Regne Unit. És autor de més de setanta publicacions acadèmiques que comprenen des d'articles de recerca fins a monografies i diccionaris especialitzats. El 2006 va publicar la seua primera novel·la, Africanus, el hijo del cónsul, primera part d'una trilogia que continua amb Las legiones malditas (2008) i La traición de Roma (2009). L'any 2008 va quedar finalista del Premi Internacional de Novel·la Històrica Ciutat de Saragossa amb Las legiones malditas, entre molts altres premis. Des de març de 2008 totes les seues novel·les romanen entre les 200 més venudes de l'índex de vendes Nielsen a Espanya, i han arribat a estar en alguns moments entre les 10 més venudes. A la tardor de 2013, Santiago Posteguillo va publicar la seua última novel·la fins avui, Circo Máximo.