Estudiantat de Dret de l’UJI participa en el Moot a Madrid

28/04/2014 | SCP

• Moot Debat moot moot-debat

Dalt els set membres de l'equip acompanyats per la catedràtica de l'UJI María Victoria Petit. Baix una de les rondes de la competició. | FOTO: VOX UJI

• Moot Madrid 2014 moot equip-moot

Un equip format per set estudiants de Dret de la Universitat Jaume I ha participat en el Moot (Competició Internacional d'Arbitratge i Dret Mercantil) que s'ha celebrat a Madrid del 21 al 25 d'abril. L'equip dirigit pel professor Achim Puetz del Departament de Dret Privat de l’UJI estava format per Meriem El-Maaloumi, Noelia Giménez, Lorena Martínez, Olga Mykhaylyuk, Alejandro Polo, Natalia Sastre i Jorge Viguri. Els set integrants de l'equip han participat en les rondes generals, en les quals es competeix fins a quatre ocasions contra diferents equips alternant les posicions de demandant i demandat.

Moot té diversos objectius que giren entorn de la formació de l’estudiantat de Dret en qüestions relatives al dret uniforme del comerç internacional i la seua resolució mitjançant l'Arbitratge Mercantil Internacional. La finalitat és tractar de potenciar, mitjançant la formació dels futurs advocats, el coneixement i ús dels textos legals de dret uniforme que regulen el transport internacional de mercaderies, la insolvència internacional, el comerç electrònic, la contractació internacional, les garanties comercials o les inversions, entre altres. Al mateix temps, l’estructura i funcionament del concurs tracta de potenciar el recurs a l'arbitratge comercial internacional com a mitjà usual de resolució de disputes en la contractació mercantil internacional i fomentar la utilització de l'espanyol en les transaccions internacionals.

Informació del concurs: http://www.mootmadrid.es/2014/.

Altres notícies de la FCJE:

Estudiantat de Dret de la Universitat Jaume I visita el Tribunal Suprem