Les juntes de centre trien nous degans i director

28/04/2014 | SCP

• Eleccions centre eleccions Eleccions_DLL012_mw

La pròxima cita electoral serà el 14 d’abril de 2014. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Universitat Jaume I ha celebrat les eleccions a degans i director de les tres facultats i l'escola. Tots els candidats han resultat triats amb més del 70% dels vots. Rafael Lapiedra Alcamí és el nou degà de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, mentre que José Joaquín Gual-Arnau, Rosa María Agost Canós i Rafael Ballester Arnal continuaran al capdavant de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, la Facultat de Ciències Humanes i Socials i la Faculta de Ciències de la Salut, respectivament.

Rafael Lapiedra és catedràtic d'Organització d'empreses en l’UJI. Màster en Direcció de Negocis Europeus i Sistemes d'Informació per la Anglia Polytechnic University, ha sigut professor visitant en la universitat London School of Economics and Political Science. El seu camp de treball se centra en l'estudi d'estratègies de cooperació, establiment de sistemes inter-organitzatius i la importància estratègica dels sistemes d'informació empresarials. Ha publicat articles en diferents revistes com Organization Studies, Research Policy, European Journal of Innovation Management, International Journal of Manpower o Technology Analysis and Strategic Management.

José Joaquín Gual-Arnau, es va llicenciar en matemàtiques per la Universitat de València en 1990 i va ser professor d'aquesta universitat fins que es va incorporar a la Jaume I, de la qual és catedràtic de Matemàtiques en l'àrea de Geometria des de l'any 2009. Ximo Gual és l'investigador responsable de diversos projectes de investigació multidisciplinàries, en els quals es relaciona la matemàtica amb la biomedicina i, en concret, amb el tractament d'imatges biomèdiques. Des de l'any 2011 és el director de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals.

Rosa Agost, doctora en Traducció i Comunicació és professora titular de la Jaume I. Ha sigut secretària de departament, directora de la titulació de Traducció i Interpretació, secretària de la Facultat de Ciències Humanes i Socials i degana des de 2011. És autora de nombrosos articles i diversos llibres sobre traducció audiovisual: Traducción y doblaje: palabras, voces e imágenes, Ariel, 1999; La traducción en los medios audiovisuales, UJI, 2001 (amb F. Chaume); Screens we live by: An updated insight into audiovisual translation research, Bahri Editions, New Delhi, 2011; Multidisciplinarity in Audiovisual TranslationMonografías de Traducción e Interpretación, 2012 (amb P. Orero i E. di Giovanni); i sobre teoria de la traducció i traducció entre llengües maternes: Teoria i pràctica de la traducció general. Espanyol-català, UJI, 2001 (con E. Monzó). També ha editat La investigació en Ciències Humanes i Socials (UJI, 2013). Des de 1993 és traductora de textos audiovisuals i de divulgació científica.

Rafael Ballester és professor de Psicologia Bàsica, Clínica i Psicobiologia de l’UJI. El seu àmbit d'especialització és el de la Psicologia Clínica de la Salut i la seua trajectòria investigadora s'ha centrat en el tractament dels trastorns d'ansietat i en la sexualitat humana. En aquest sentit, és director des de l'any 2003 de la Unitat de Investigació sobre Sexualitat i Sida (UNISEXSIDA), ha sigut responsable del Programa de Salut Sexual de l’UJI i ha publicat nombrosos articles i llibres sobre salut sexual, prevenció de la Sida i tractament psicològic en persones amb infecció per VIH. Ha treballat en l'àmbit dels pacients oncològics, pacients crítics ingressats en Unitats de Vigilància intensiva i també en cures pal·liatives. Ha rebut diferents premis com el Premi a la Divulgació Científica atorgat pel Banc de Santander i el I Premi a l'Excel·lència Docent atorgat pel Consell Social. En 2010 va assumir la responsabilitat del vicedeganat del Grau de Psicologia i director de la titulació i en 2012 va ser designat com a degà de la Facultat de Ciències de la Salut.