La Universitat Jaume I commemora el Dia Internacional del Llibre

28/04/2014 | SCP

• Dia del Llibre dia-llibre foto_06_Publicacions_DLL057-350

Presentació de les novetats bibliogràfiques a la Biblioteca. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

La Universitat Jaume I va commemorar el passat 16 d’abril el Dia Internacional del Llibre, una data que enguany tenia un significat especial per la celebració del 15è aniversari de la inauguració de l’edifici de la Biblioteca, que va tenir lloc el 23 d’abril de 1999.

En primer lloc, es van presentar les novetats bibliogràfiques a la Biblioteca. Enguany la comunitat universitària va realitzar un total de 248 peticions noves, de les quals 184 eren novel·les, assajos, teatre o poesia, i d’aquestes 42 eren títols en valencià. Així mateix, entre les novetats es van incorporar al catàleg 37 pel·lícules en DVD, 18 guies de viatge i nou còmics. Amb aquestes noves adquisicions, la Biblioteca recopila un total de 6.566 d’obres per al temps d’oci.

Per a finalitzar la jornada es va realitzar la presentació del llibre d'Antoni Albalat Love is, el qual està guardonat amb el 16è premi de poesia Jaume Bru i Vidal. Amb una conferència-col·loqui en què va participar la periodista i poeta Susanna Lliberós, l’escriptor va presentar el seu llibre que tracta, des de la poesia, temes tan diversos com el vol d’un moscard, l’amor de Richard Feynman i Arline Greenbaum, platges desertes mediterrànies o l’olor d’un pastís.

D’altra banda, la Biblioteca va presentar una nova pàgina web més funcional, pràctica i actualitzada per tal de facilitar i apropar els recursos d'informació a la comunitat universitària. Aquesta nova web incorpora l’eina de descobriment «Summon», un portal que permet l'accés a tota la informació disponible des d'un únic cercador. En aquest moment es pot accedir a 560.000 referències bibliogràfiques, 60 bases de dades, 40.000 llibres electrònics, 66.000 revistes electròniques o 15.000 documents del repositori.