Estudiantat del programa «Pisos solidaris» participa amb l’Associació de Dones del barri de Sant Llorenç en la fira alternativa de les Festes de la Magdalena

04/04/2014 | SCP

• Alternativa 2 pisos-solidaris alternativa2

Estand de l'associació a la fira alternativa durant les Festes de la Magdalena. | FOTO: VOX UJI

• Alternativa pisos-solidaris alternativa

L’estudiantat que participa en el programa «Pisos solidaris» de la Universitat Jaume I va col·laborar amb l’Associació de Dones del barri de Sant Llorenç en la fira alternativa celebrada durant les Festes de la Magdalena. En la fira, les dones que formen part de l’associació van mostrar i posar a la venda plats i veles decorades per elles amb paraules en les diferents llengües de l’associació: castellà, valencià i caló.

L’objectiu de l’activitat era fer un reconeixement a la diversitat i la interculturalitat de l’associació, la qual està subvencionada pel Servei d’Igualtat entre Homes i Dones de l’Ajuntament de Castelló, així com donar visibilitat a la llengua caló. Per a la base dels processos de creació, van comptar amb l’ajuda d’Enrique Díaz, un veí del barri que ha estudiat al llarg de 10 anys aquesta llengua, i Cayetano Fernández, un estudiant gitano de doctorat becat a Budapest.
Així mateix, els assistents van poder gaudir de l’exposició fotogràfica «Mirades de dones», una xarrada sobre l’associació i un concert en què van participar estudiants del Màster en Estudis Internacionals de Pau, Conflictes i Desenvolupament.

El programa «Pisos solidaris-beca d’allotjament al barri de Sant Llorenç» és una iniciativa de l’Ajuntament de Castelló, l’Institut Valencià de l’Habitatge i la Universitat Jaume I, orientada a dinamitzar el teixit social mitjançant la col·laboració en els programes del barri de Sant Llorenç de Castelló, alhora que proporciona allotjament a l’estudiantat de la Universitat Jaume I.