28/02/2024 | FCHS

SALA CALIGARI és un espai de pensament sobre cinema i fotografia que va nàixer en 2015 com a iniciativa del professorat del grau en Comunicació Audiovisual i que en l'actualitat organitza el grup d'investigació IRMA VEP.

SALA CALIGARI té una estructura serial en la qual cada temporada abordem un tema –hem treballat la bellesa, la llum, la mitologia, l'amor, l'espai, el temps, l'autoria, el femení o el nom propi– a través de set sessions (set setmanes al semestre). En cadascuna d'aquestes un/a conferenciant analitza una o diverses obres que exploren el tema ateses les formes audiovisuals per a tractar d'entendre la seua lògica de funcionament i els seus efectes significants. Després, s'obri la sessió perquè les persones assistents puguen establir una conversa. En l'última de les sessions, l'estudiantat que ho desitge té l'oportunitat de presentar la seua anàlisi sobre una proposta audiovisual (un videoclip, un espot, un film, un videojoc, etc.).

Així, SALA CALIGARI és una sort de laboratori o observatori per a interrogar les imatges que ens aconsegueixen, ens toquen, ens problematizan i ens desafien avui. En tant activitat extraacadèmica, és un lloc en els marges de les aules que pretén crear escola i universitat des de la sorpresa que implica llegir els textos (literaris o audiovisuals) al peu de la lletra i prendre de debò la història de les imatges.

Informació proporcionada per: Facultat de Ciències Humanes i Socials