investigacio detall investigacio

Dep. de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia

Nombre de doctors: 1

Àrees d'aplicació:

Este grup d'investigació sorgix arran d'una col·laboració amb el Prof. David Bjorklund (Florida Atlantic University, USA), iniciada durant una estada en 1999. Esta col·laboració va ser possible gràcies a un interés comú per estudiar el desenvolupament cognitiu infantil, especialment la memòria dels xiquets, així com per comprendre com una perspectiva evolucionista pot ajudar-nos a entendre millor el desenvolupament psicològic humà. Com a grup, fem investigació bàsica en psicologia del desenvolupament, i col·laborem amb diferents investigadors en diferents moments, en funció del que ens puguen aportar. La línia d'investigació que ens ocupa des de fa 15 anys té per objectiu identificar i comprendre quins possibles mecanismes/estratègies utilitzen inconscientment els xiquets en edat preescolar per a atraure i mantindre l'atenció dels adults, i afavorir així les seues conductes de cura. Creiem que alguns d'estos mecanismes/estratègies són de naturalesa cognitiva, i que poden haver sigut formats via selecció natural al llarg de la nostra història com a espècie.