Trastornades de manual Despatologitzant cossos, desitjos i identitats diverses

19/10/2023 | UI

Trastornades de manual

Quan comença a construir-se la diferència de sexe i gènere des de la medicina? Per què es va elaborant eixe paradigma binari i com, a partir d’aquest, es comencen a patologitzar les realitats que no “encaixen” en ell? Com hem anat construint narratives sobre la pròpia identitat les persones LGTBI+ a partir de les possibilitats que ens oferia el discurs científic?

Aquestes jornades, organitzades per l’Armari de la Memòria en col·laboració amb les cinc universitats públiques valencianes, pretenen abordar aquestes qüestions, i moltes altres, a partir de perspectives d’anàlisi crítiques al voltant dels processos de patologització de les dissidències sexogenèriques. En elles, explorarem els discursos que des dels àmbits mèdics i jurídics han donat legitimitat al binarisme de gènere al llarg de la història, els mecanismes que han establert per violentar la diversitat i les estratègies que, des de la pròpia comunitat LGTBI+, hem posat en marxa per combatre’ls. Davant els manuals diagnòstics que ens tornen boges, trastornem la construcció del saber: despatologitzem els nostres cossos, desitjos i identitats, sempre diverses.

dj 26.10.2023 Universitat Jaume I de Castelló

18:00 h · Saló de Graus, Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, campus UJI

Informació proporcionada per: Unitat d'Igualtat