Estratègies i activitats amb tecnologies digitals a l’aula universitària. Com mantenir l’alumnat connectat a l’assignatura?

10/04/2024 | UFIE
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Data i horari: 

  • 27 de maig- sessió síncrona online de 12 a 14 hores.
  • 29 de maig- sessions presencials: 11 a 14 hores i 16 a 19 hores.
  • 30 de maig- sessió presencial de 10 a 13 hores.
  • 5 de juny- sessió síncrona de 12 a 14 hores.
  • 6 de juny- sessió síncrona d’11 a 14 hores

Durada: 16 hores: 9 hores presencials i 7 hores síncrones online. 

Professorat: Mariona Grané. Facultat d’Educació. Universitat de Barcelona.

Lloc: aula MD2011AA de la Facultat de Ciències de la Salut (per a les sessions presencials).

Breu descripció dels objectius: 

  • Veure les tecnologies de la informació i la comunicació com un recurs potencial en els processos d’ensenyament i aprenentatge.
  • Conèixer diverses eines digitals per crear continguts docents i eines per al treball i la creació de l’estudiantat.
  • Utilitzar les tecnologies per potenciar l’aprenentatge de l’alumnat.
  • Dissenyar activitats d’ensenyament i d’aprenentatge amb l’ús de les tecnologies des d’una perspectiva creativa i de construcció de coneixement.
  • Desenvolupar estratègies didàctiques per treballar activament a l’aula.

Prèvia inscripció a la pàgina: http://inscripcio.uji.es/ (del 13 al 22 de maig).

Continguts:

  • Estratègies didàctiques i activitats per promoure l’aprenentatge personal i col·laboratiu.
  • Recursos digitals i multimedials per a utilitzar en la nostra docència i crear continguts.
  • Eines obertes i senzilles per presentar informació, continguts, tasques, problemes,... i crear activitats d’aprenentatge.

Metodologia: 

  • Es tracta d’un curs eminentment pràctic, centrat a conèixer i provar eines digitals que són a la xarxa i que podem utilitzar amb el nostre alumnat.
  • Es presentaran estratègies de treball amb tecnologies lligades a eines i tipus d’activitats concretes.
  • Totes les eines i recursos que es presenten s’acompanyaran de tutorials, esquemes o audiovisuals per tal que aprenguem a fer-les servir, cadascú al seu ritme.
  • Es promourà també la comunicació entre el professorat participant, i les aportacions de totes i tots, per a l’aprenentatge col·lectiu.

NOTA: Aquest curs forma part del Pla de formació del personal al servei de la Generalitat de 2024. 

Informació proporcionada per: Unitat de Formació i Innovació Educativa