Dates: Dimarts 21, dijous 23 i divendres 24 de maig de 2024 de 10 a 14h.
Durada: 15 hores, distribuïdes en: 12 hores presencials i 3 hores de treball autònom
Professorat: Óscar Chiva Bartoll, Maria Maravé Vivas i Celina Salvador García. Professorat del Departament d'Educació i Didàctiques Específiques.
Lloc: Aula HA1109AA de la Facultat de Ciències Humanes i Socials i Aula Virtual de l'UJI.
Breu descripció dels objectius:
- Reflexionar sobre el potencial de l’aprenentatge-servei universitari com a proposta pedagògica per al foment dels ODS.
- Descobrir els conceptes bàsics de l’aprenentatge-servei, la seua fonamentació i la seva cabuda al marc de l’UJI.
- Introduir les diferents modalitats d’aprenentatge-servei i les seues possibilitats de disseny, aplicació i avaluació.
- Conèixer exemples reals de programes d’aprenentatge-servei universitari.
- Esbossar i compartir propostes d’aprenentatge-servei viables i contextualitzats.
Prèvia inscripció en la pàgina: http://inscripcio.uji.es/ (del 6 al 15 de maig).
Continguts:
- Establiment de la connexió entre educació universitària, aprenentatge-servei i promoció dels ODS.
- Justificació i bases conceptuals de l’aprenentatge-servei.
- L’aprenentatge-servei al marc institucional de l’UJI.
- Guia pràctica per al disseny, execució i avaluació de programes d’aprenentatge-servei.
- Experiències d’aprenentatge-servei a l’UJI.
- Taller guiat per al disseny de programes d’aprenentatge-servei.
Metodologia:
- Exposició magistral i presentació intercalada de vídeos.
- Debats grupals.
- Tasques en grups.
- Breu exposició grupal sobre el disseny i presentació d’un projecte.
NOTA: Aquest curs forma part del Pla de formació del personal al servei de la Generalitat de 2024.