Aprenentatge-servei per a professorat universitari: fonamentació i guia pràctica

10/04/2024 | UFIE
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Dates:  Dimarts 21, dijous 23 i divendres 24 de maig de 2024 de 10 a 14h.

Durada: 15 hores, distribuïdes en: 12 hores presencials i 3 hores de treball autònom

Professorat:  Óscar Chiva Bartoll, Maria Maravé Vivas i Celina Salvador García. Professorat del Departament d'Educació i Didàctiques Específiques.

Lloc:  Aula HA1109AA de la Facultat de Ciències Humanes i Socials i Aula Virtual de l'UJI.

Breu descripció dels objectius: 

  • Reflexionar sobre el potencial de l’aprenentatge-servei universitari com a proposta pedagògica per al foment dels ODS.
  • Descobrir els conceptes bàsics de l’aprenentatge-servei, la seua fonamentació i la seva cabuda al marc de l’UJI.
  • Introduir les diferents modalitats d’aprenentatge-servei i les seues possibilitats de disseny, aplicació i avaluació.
  • Conèixer exemples reals de programes d’aprenentatge-servei universitari.
  • Esbossar i compartir propostes d’aprenentatge-servei viables i contextualitzats.

Prèvia inscripció en la pàgina:  http://inscripcio.uji.es/ (del 6 al 15 de maig).

Continguts:

  • Establiment de la connexió entre educació universitària, aprenentatge-servei i promoció dels ODS.
  •  Justificació i bases conceptuals de l’aprenentatge-servei.
  • L’aprenentatge-servei al marc institucional de l’UJI.
  • Guia pràctica per al disseny, execució i avaluació de programes d’aprenentatge-servei.
  • Experiències d’aprenentatge-servei a l’UJI.
  • Taller guiat per al disseny de programes d’aprenentatge-servei.

Metodologia:

  • Exposició magistral i presentació intercalada de vídeos.
  • Debats grupals.
  • Tasques en grups.
  • Breu exposició grupal sobre el disseny i presentació d’un projecte.

NOTA: Aquest curs forma part del Pla de formació del personal al servei de la Generalitat de 2024.

Informació proporcionada per: Unitat de Formació i Innovació Educativa