La sensibilització i la formació són dos pilars facilitadors per a comprendre el dia a dia i les necessitats acadèmiques de les persones que tenen una discapacitat, malaltia o problemàtica diagnosticada. En l’entorn acadèmic, s’han de fomentar actituds positives i tolerants que permeten la participació plena de totes les persones.
En l’àmbit universitari, un 1,5 % del total de la població estudiantil té una discapacitat, segons el V Estudi Universitat i Discapacitat elaborat per la Fundación Universia, amb la col·laboració de la Fundació ONCE, la Confederació de Rectors d’Universitats Espanyoles (CRUE), el Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI) y el Reial Patronat sobre Discapacitat.
Per aquest motiu, cal avançar en el foment d’actituds tolerants i respectuoses des del coneixement de la diversitat i la discapacitat.
L’UJI, com a entitat educativa, ha d’avançar en el disseny universal de l’aprenentatge (DUA), en la creació de contextos d’aprenentatge en què es proporcionen diverses maneres de presentar la informació, diverses formes d’acció i representació i diverses maneres de comprometre’s. Cada persona és única i també ho és la seua interacció amb l’entorn. Totes les persones han de trobar la seua via òptima d’aprenentatge.
Al seu torn, la introducció transversal de continguts sobre discapacitat en les titulacions permetrà un coneixement de les situacions que viuen moltes persones.
Accions: