La substitució de la bomba de calor de l'edifici d'Investigació I ha sigut subvencionada per l'IVACE i cofinançada per fons FEDER.

Última modificació: 25/01/2017 | Font: OTOP

L'edifici d'Investigació I disposa per a la climatització dels despatxos i laboratoris d'una nova bomba de calor de 402 kW de potència frigorífica i 445 kW de potència calorífica.

La nova bomba de calor és de condensació per aire, amb dos compressors monotornillo de regulació contínua mitjançant variador de freqüència i refrigerant R-134a.

Les característiques de l'antiga bomba de calor de 399 kW amb un ESEER 2,61 s'han millorat significativament amb la bomba de calor de molt alta eficiència de 402 kW amb un ESEER 4,06.

El període d'amortització de la inversió és de sol 3,24 anys.

La substitució de la bomba de calor suposa deixar d'emetre 98 tones de CO2 a l'any.

La Universitat Jaume I segueix apostant per la sostenibilitat i l'eficiència energètica, executant inversió en accions amb una tornada a curt termini, que augmenten l'eficiència i disminueixen la despesa pública.

ESEER són les sigles d'European Seasonal Energy Efficiency Ràtio, un indicador definit per Eurovent Certification Company que mesura l'eficiència energètica d'aparells de climatització en el context del seu ús al llarg de les diferents estacions de l'any en un lloc determinat.

FEDER      Ivace

Informació proporcionada per: Oficina Tècnica d'Obres i Projectes