Membres
Direcció |
---|
Personal investigador doctor | Dedicació al grup |
---|---|
100 % | |
40 % | |
40 % | |
60 % | |
60 % | |
50 % | |
60 % | |
50 % | |
40 % | |
50 % | |
40 % | |
60 % | |
40 % | |
60 % | |
60 % | |
40 % |
Personal investigador en Formació | Dedicació al grup |
---|---|
60 % | |
100 % | |
40 % | |
40 % |
Personal investigador col·laborador | Dedicació al grup |
---|---|
50 % |
Personal de suport a la investigació | Dedicació al grup |
---|---|
Domingo Morcillo, Elena |
100 % |
García García, María del Mar |
100 % |
Gisbert Navarro, José Vicente |
100 % |
Projectes
Organisme | Codi | Títol | Inici | Fi |
---|---|---|---|---|
CEE | 101177171 | SONYA - THE ROLE OF SOCIAL ECONOMY IN ADDRESSING SOCIAL EXCLUSION, PROVIDING QUALITY JOBS AND GREATER SUSTAINABILITY | 01/11/2024 | 31/10/2028 |
CEE | 101181994 | PRECIOUS - ADDRESSING THE ENVIRONMENTAL IMPACTS OF FOOD LOSS AND WASTE PREVENTION AND ITS REBOUND EFFECTS | 01/10/2024 | 30/09/2028 |
CEE | 101059849 | TONOWASTE-TOWARDS A NEW ZERO FOOD WASTE MINDSET BASED ON HOLISTIC ASSESSMENT | 01/09/2022 | 31/08/2026 |
GV | CIAICO/2021/090 | UNA PROPUESTA INTEGRAL PARA LA VERIFICACIÓN DE LA INFORMACIÓN SOCIAL Y AMBIENTAL DE LAS ORGANIZACIONES CON UN NIVEL DE SEGURIDAD RAZONABLE. INTEGRACIÓN DE LA DOBLE MATERIALIDAD EN UN ENFOQUE BASADO EN EL RIESGO | 01/01/2022 | 31/12/2024 |
CEE | 958274 | I-WAYS - INNOVATIVE WATER RECOVERY SOLUTIONS TRHOUGH RECYCING OF HEAT, MATERIALS AND WATER ACROSS MULTIPLE SECTORS | 01/12/2020 | 30/11/2024 |
UJI | UJI-B2019-13 | COMUNICACIÓN PARA EL CAMBIO SOCIAL Y EDUCACIÓN MEDIÁTICA FRENTE A LOS DISCURSOS DEL ODIO SOBRE GÉNERO E INMIGRACIÓN: ANÁLISIS DE LOS DISCURSOS PÚBLICOS EN EL PERIODO 2016-2019 | 01/01/2020 | 31/12/2022 |
UJI | UJI-B2019-10 | CULTURA POPULAR Y MODERNISMO REACCIONARIO EN ESPAÑA: LA CONSTRUCCIÓN DE IDENTIDADES POLÍTICAS A TRAVÉS DE LOS MEDIOS DE MASAS (1898-1936) | 01/01/2020 | 31/12/2022 |
Publicacions i Tesis
Articles en revistes
María Carmen Peñarrocha Giménez, Rosa Ana Peris Pichastor, Daniel Pinazo Calatayud.
CULTURE & PSYCHOLOGY ; Num. 3 Vol. 30 pp. 690-709. (2024). ISSN: 1354-067X
Elena Escrig Olmedo, María Ángeles Fernández Izquierdo, Idoya Ferrero Ferrero, Juana María Rivera Lirio, María Jesús Muñoz Torres.
JOURNAL OF ENVIRONMENTAL PLANNING AND MANAGEMENT; Num. 13 Vol. 67 pp. 3244-3275. (2024). ISSN: 0964-0568
Daniel Pinazo Calatayud, Sonia Agut Nieto, Lorena Arahuete Ribes, Rosa Ana Peris Pichastor, Alfonso Roberto Barrós Loscertales, Carolina Vázquez Rodríguez.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY; Vol. 15 pp. --. (2024). ISSN: 1664-1078
ARE sustainable funds doing the talk and the walk? An ESG score analysis of fund portfolio holdings Article
Susana Martinez Meyers, Idoya Ferrero Ferrero, María Jesús Muñoz Torres.
INTERNATIONAL REVIEW OF ECONOMICS & FINANCE; Num. Part A Vol. 93 pp. 1526-1541. (2024). ISSN: 1059-0560
Affective-sexual education in teacher training: the long road ahead in Spain (Epub ahead of print) Article
Ana Rubio Fernández, María Lidón Moliner Miravet, Francisco José Alegre Ansuategui.
SEX EDUCATION-SEXUALITY SOCIETY AND LEARNING; Num. online pp. 1-16. (2024). ISSN: 1468-1811
COVID-19: Uses and Perceptions of Music during Lockdown from a Gender Perspective Article
Cristina Arriaga Sanz, Alberto Cabedo Mas, Antonio Fernando Ripollés Mansilla, María Lidón Moliner Miravet.
SOCIAL SCIENCES (BASILEA); Num. 5 Vol. 13 pp. 1-14. (2024). ISSN: 2076-0760
Francisco Javier Cantos Aldaz, Aida Sanahuja Ribés, María Lidón Moliner Miravet, Francisco José Alegre Ansuategui.
TEACHING IN HIGHER EDUCATION (ONLINE) ; Num. online pp. 1-16. (2024). ISSN: 1470-1294
Jennifer M. Mellizo, Alberto Cabedo Mas.
ARTS EDUCATION POLICY REVIEW; Num. 4 Vol. 125 pp. 199-212. (2024). ISSN: 1063-2913
Maria Folqué, Elena Escrig Olmedo, Teresa Corzo Santamaría.
SAGE Open; Num. 1 Vol. 14 pp. 1-18. (2024). ISSN: 2158-2440
Laura Cuervo Calvo, Alberto Cabedo Mas.
BORDÓN; Num. 3 Vol. 76 pp. 35-60. (2024). ISSN: 0210-5934
Elena Domingo Morcillo, Elena Escrig Olmedo, Juana María Rivera Lirio, María Jesús Muñoz Torres.
ENVIRONMENTAL IMPACT ASSESSMENT REVIEW; Vol. 107 pp. 1-14. (2024). ISSN: 0195-9255
Acusaciones de odio, prensa y elecciones en España (2004-2019) Article
Salvador Seguí Cosme, Luis Amador Iranzo Montés.
INDEX. COMUNICACION; Num. 2 Vol. 14 pp. 193-214. (2024). ISSN: 2174-1859
Modos de habitar la rabia contra la misoginia en Vis a Vis (2015-2020) Article
Emma Gómez Nicolau, Rebeca Maseda García, María José Gámez Fuentes.
EX AEQUO; Num. 48 pp. 87-106. (2024). ISSN: 0874-5560
Ética del cuidado de la Tierra Article
Irene Comins Mingol.
PAPELES DE RELACIONES ECOSOCIALES Y CAMBIO GLOBAL; Num. 165 pp. 13-22. (2024). ISSN: 1888-0576
Is Self-Centered a Refutation of the Ego-Quieting Hypothesis in Contemplative Practices? Article
Lorena Arahuete Ribes, Daniel Pinazo Calatayud.
Social Psychology ; Num. 3 Vol. 55 pp. 162-174. (2024). ISSN: 1864-9335
Professional learning: Sharing intercultural perspectives through virtual connections Article
Dawn Joseph, Rohan Nethsinghe, Alberto Cabedo Mas, Jennifer Mellizo.
ISSUES IN EDUCATIONAL RESEARCH; Num. 1 Vol. 34 pp. 77-96. (2024). ISSN: 1837-6290
Making sexual diversity visible through LGTBIQ+ teachers’ life stories: A descriptive study Article
Francisco Javier Cantos Aldaz, María Lidón Moliner Miravet, Aida Sanahuja Ribés.
TEACHING AND TEACHER EDUCATION ; Vol. 132 pp. 1-12. (2023). ISSN: 0742-051X
¿Qué investigación es importante hoy día en desarrollo humano, aprendizaje y educación? Reflexiones y llamamientos de investigación de los Editores de JSED Material editorial
Alfredo Bautista, Raquel Cerdán, Rocío García Carrión, Analía M. Salsa, Daniela Aldoney, Alberto Cabedo Mas, Ruth Campos, Marc Clará, Manuel Gámez Guadix, Beatriz Ilari, Yvonne Kammerer, Monica Macedo Rouet, Susana Mendive, David Múñez, Gastón I. Saux, He Sun, Jin Sun, Ana Clara Ventura, Weipeng Yang, Andrea Khalfaouip, Ivana R. Noguera, Ignacio Máñez, Jerry Yeung.
Journal for the Study of Education and Development:INFANCIA Y APRENDIZAJE; Num. 1 Vol. 46 pp. 1-38. (2023). ISSN: 0210-3702
Jaime Navarrete, Marta Fontana McNally, Ariadna Colomer , Juan P. Sanabria-Mazo, Daniel Pinazo Calatayud, Antonio José Silvestre López, Mark Lau, Galia Tanay, Javier Garcia-Campayo, Marcelo Demarzo , Joaquim Soler, Ausiàs Cebolla , Albert Feliu-Soler, Juan V Luciano .
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY; Vol. 14 pp. 1-14. (2023). ISSN: 1664-1078
Empathy in group musical performance: a review of the literature Article
Pablo Davila Barrio, Cristina Arriaga, Alberto Cabedo Mas.
REVIEW OF EDUCATION; Num. 3 Vol. 11 pp. 1-18. (2023). ISSN: 2049-6613
María Jesús Muñoz Torres, María Ángeles Fernández Izquierdo, Idoya Ferrero Ferrero, Elena Escrig Olmedo, Juana María Rivera Lirio.
SYSTEMS; Num. 1 Vol. 11 pp. 1-19. (2023). ISSN: 2079-8954
Alberto Cabedo Mas, Dawn Joseph, Jennifer Mellizo, Rohan Nethsinghe.
REVISTA ELECTRONICA DE LEEME; Num. 52 pp. 73-89. (2023). ISSN: 1575-9563
El anti-autor como turista visual. La obra ilimitada de Javier Aguirre Article
Vicente José Benet Ferrando.
CULTURA, LENGUAJE Y REPRESENTACION: REVISTA DE ESTUDIOS CULTURALES Y FILOLOGICOS; Vol. 32 pp. 39-54. (2023). ISSN: 1697-7750
Hacia unas masculinidades justas y cuidadoras: contribuciones antropológicas del cuidado a la paz Article
Irene Comins Mingol.
EN-CLAVES DEL PENSAMIENTO; Num. 34 pp. 1-28. (2023). ISSN: 1870-879X
Analysis of integration of sustainability in sustainability certifications in the hotel industry Article
Roberto de los Milagros Rodríguez García, Idoya Ferrero Ferrero, María Ángeles Fernández Izquierdo.
FRONTIERS IN SUSTAINABILITY; Vol. 4 (2023) pp. 1-14. (2023). ISSN: 2673-4524
Sustainable development goals in the hospitality industry: a dream or reality? (Epub ahead of print) Article
Idoya Ferrero Ferrero, María Jesús Muñoz Torres, Juana María Rivera Lirio, Elena Escrig Olmedo, María Ángeles Fernández Izquierdo.
JOURNAL OF ACCOUNTING AND ORGANIZATIONAL CHANGE; Num. online pp. 1-24. (2023). ISSN: 1832-5912
Equipos cooperativos en la formación inicial docente: un estudio desde la mirada del estudiantado Article
Aida Sanahuja Ribés, Celina Salvador García, María Lidón Moliner Miravet.
PRAXIS EDUCATIVA (SANTA ROSA, EN LINEA); Num. 2 Vol. 27 pp. 1-21. (2023). ISSN: 2313-934X
Laurence Klein, María Jesús Muñoz Torres, María Ángeles Fernández Izquierdo.
Extractive Industries and Society-An International Journal; Vol. 15 pp. 1-18. (2023). ISSN: 2214-790X
El ethos creativo en la transformación pacífica de los conflictos Article
Sonia París Albert.
Convergencia-Revista de Ciencias Sociales; Vol. 30 pp. 1-18. (2023). ISSN: 2448-5799
An international quartet of voices: sharing songs and culture beyond borders Article
Jennifer Mellizo, Alberto Cabedo Mas, Dawn Joseph, Rohan Nethsinghe.
MUSIC EDUCATION RESEARCH; Num. 1 Vol. 25 pp. 88-101. (2023). ISSN: 1461-3808
Andrea Rodríguez Sánchez, Alberto Cabedo Mas.
MUSIC AND ARTS IN ACTION; Num. 2 Vol. 8 pp. 60-74. (2023). ISSN: 1754-7105
SDG reporting: an analysis of corporate sustainability leaders Article
Idoya Ferrero Ferrero, María Jesús Muñoz Torres, Juana María Rivera Lirio, Elena Escrig Olmedo, María Ángeles Fernández Izquierdo.
MARKETING INTELLIGENCE & PLANNING; Num. 4 Vol. 41 pp. 1-16. (2023). ISSN: 0263-4503
Maria Folque, Elena Escrig Olmedo, María Teresa Corzo Santamaría.
SUSTAINABILITY ACCOUNTING, MANAGEMENT AND POLICY JOURNAL ; Num. 5 Vol. 14 pp. 1075-1100. (2023). ISSN: 2040-8021
Francisco Javier Cantos Aldaz, Aida Sanahuja Ribés, María Lidón Moliner Miravet.
EDUCAR; Num. 1 Vol. 59 pp. 99-113. (2023). ISSN: 0211-819X
Beyond vulnerability and adversities. Amazigh women's agency and empowerment in Morocco Article
Irene Comins Mingol, Bochra Laghssais .
JOURNAL OF NORTH AFRICAN STUDIES; Num. 2 Vol. 28 pp. 347-367. (2023). ISSN: 1362-9387
El impacto de la práctica musical grupal en el desarrollo social: una revisión exploratoria Article
Alberto Cabedo Mas, María Lidón Moliner Miravet, Emilia Campayo Muñoz, Roberto Macián González, Cristina Arriaga Sanz.
Journal for the Study of Education and Development:INFANCIA Y APRENDIZAJE; Num. 2 Vol. 46 pp. 352-384. (2023). ISSN: 0210-3702
Teaching songs from diverse cultures to pre-service teachers using a “Four Step Flipped” method Article
Rohan Nethsinghe, Dawn Joseph, Jennifer Mellizo, Alberto Cabedo Mas.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MUSIC EDUCATION; Num. 3 Vol. 41 pp. 383-397. (2023). ISSN: 0255-7614
Emilia Campayo Muñoz, Laura Cuervo Calvo, Alberto Cabedo Mas.
RESEARCH STUDIES IN MUSIC EDUCATION; Num. 3 Vol. 45 pp. 463-477. (2023). ISSN: 1321-103X
Metaphor can influence meta-thinking and affective levels in guided meditation Article
Antonio José Silvestre López, Daniel Pinazo Calatayud, Alfonso Roberto Barrós Loscertales.
CURRENT PSYCHOLOGY ; Num. 5 Vol. 42 pp. 3617-3629. (2023). ISSN: 1046-1310
Sonia Agut Nieto, Pilar Martín Hernández, Grisela Soto Personat, Lorena Arahuete Ribes.
CURRENT PSYCHOLOGY ; Num. 29 Vol. 42 pp. 25793-25806. (2023). ISSN: 1046-1310
Sonia París Albert.
PENSAMIENTO; Num. 303 Vol. 79 pp. 517-534. (2023). ISSN: 0031-4749
Sonia París Albert.
INSURGÊNCIA; Num. 2 Vol. 8 pp. 98-114. (2022). ISSN: 2447-6684
Peer Tutoring and Math Digital Tools: A Promising Combination in Middle School Article
María Lidón Moliner Miravet, Francisco José Alegre Ansuategui, Gil Lorenzo Valentín.
MATHEMATICS; Num. 13 Vol. 10 pp. 1-17. (2022). ISSN: 2227-7390
Time for Peace Article
Carmen Ramirez-Hurtado, Irene Comins Mingol.
PEACE REVIEW; Num. 4 Vol. 33 pp. 479-487. (2022). ISSN: 1040-2659
Peer tutoring in middle school mathematics: academic and psychological effects and moderators Article
María Lidón Moliner Miravet, Francisco José Alegre Ansuategui.
EDUCATIONAL PSYCHOLOGY; Num. 8 Vol. 42 pp. 1027-1044. (2022). ISSN: 0144-3410
Between invisibility and homonormativity: LGBT+ referents for spanish adolescents Article
Andrea Francisco Amat, Beatriz González de Garay Domínguez, María Lidón Moliner Miravet.
JOURNAL OF LGBT YOUTH; Num. 4 Vol. 19 pp. 448-468. (2022). ISSN: 1936-1653
Attitudes, beliefs and knowledge of mathematics teachers regarding peer tutoring Article
María Lidón Moliner Miravet, Franciso Alegre.
European Journal of Teacher Education; Num. 1 Vol. 45 pp. 93-112. (2022). ISSN: 0261-9768
COVID-19 Restrictions and its influence on students’ mathematics achievement in Spain Article
María Lidón Moliner Miravet, Francisco José Alegre Ansuategui.
EDUCATION SCIENCES; Num. 2 Vol. 12 pp. 1-10. (2022). ISSN: 2227-7102
The COVID-19 Pandemic's Impact on 9th Grade Students' Mathematics Achievement Article
María Lidón Moliner Miravet, Francisco José Alegre Ansuategui, Gil Lorenzo Valentín.
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH; Num. 2 Vol. 11 pp. 835-845. (2022). ISSN: 2165-8714
White anger, Black anger: The politics of female rage in Little Fires Everywhere (HULU, 2020) Article
Rebeca Maseda García, María José Gámez Fuentes, Emma Gómez Nicolau.
IC : REVISTA CIENTÍFICA DE INFORMACIÓN Y COMUNICACIÓN; Num. 19 pp. 295-320. (2022). ISSN: 1696-2508
El cultivo de las emociones a través de una educación emocional en la filosofía con niñas y niños Article
Sonia París Albert.
CHILDHOOD & PHILOSOPHY (RIO DE JANEIRO - EN LINEA); Vol. 18 pp. 1-22. (2022). ISSN: 1984-5987
Agentic traits, even when perceived as low value, still hold sway in management Article
Sonia Agut Nieto, Carlos Hernández Blasi, Daniel Pinazo Calatayud.
JOURNAL OF GENDER STUDIES ; Num. 3 Vol. 31 pp. 351-363. (2022). ISSN: 0958-9236
Ressenya de Muñoz Muñoz, Francisco A. y Jiménez Arenas, Juan Manuel (coords): Ordo Amoris. El poder del amor en la construcción de la paz. Granada, Universidad de Granada, 2020 Nota crítica / Ressenya / Recensió
Irene Comins Mingol.
ARENAL. REVISTA DE HISTORIA DE LAS MUJERES.; Num. 1 Vol. 29 pp. 341-358. (2022). ISSN: 1134-6396
Andrea del Pilar Rodríguez Sánchez, Alberto Cabedo Mas.
MUSICAE SCIENTIAE ; Num. 3 Vol. 26 pp. 627-647. (2022). ISSN: 1029-8649
Toquemos juntos! Motivación e interacción en el aula en iniciativas musicales comunitarias Article
Cristina Arriaga Sanz, Roberto Macián González, Alberto Cabedo Mas, María Lidón Moliner Miravet.
MUSICA HODIE; Vol. 22 pp. 1-27. (2022). ISSN: 1676-3939
María Jesús Muñoz Torres, María Ángeles Fernández Izquierdo, Idoya Ferrero Ferrero, Elena Escrig Olmedo, Juana María Rivera Lirio.
AGROECOLOGY AND SUSTAINABLE FOOD SYSTEMS; Num. 4 Vol. 46 pp. 540-577. (2022). ISSN: 2168-3565
"Juntos aprendemos más". Una experiencia de tutoría entre iguales Article
Ana Rubio Fernández, María Lidón Moliner Miravet.
REVISTA DE EDUCACIÓN INCLUSIVA; Num. 2 Vol. 15 pp. 220-233. (2022). ISSN: 1889-4208
La inversión sostenible como integradora de los aspectos sociolaborales, ambientales y de gobernanza en el mercado financiero: productos, medición y normativa en Europa Article
María Ángeles Fernández Izquierdo, María Jesús Muñoz Torres, Juana María Rivera Lirio, Idoya Ferrero Ferrero, Elena Escrig Olmedo.
TRABAJO Y SEGURIDAD SOCIAL, CEF; Num. 469 pp. 203-229. (2022). ISSN: 2792-8314
Andrea Giraldez Hayes, Cristina Arriaga Sanz, Alberto Cabedo Mas.
ENCUENTROS; Num. 15 pp. 250-266. (2022). ISSN: 2343-6131
When CLIL is for all: Improving learner motivation through peer-tutoring in Mathematics Article
Otilia Martí Arnándiz, María Lidón Moliner Miravet, Francisco José Alegre Ansuategui.
SYSTEM; Vol. 106 pp. 1-14. (2022). ISSN: 0346-251X
Refundación de la agenda de igualdad desde la filosofía del cuidar Article
Irene Comins Mingol.
Convergencia-Revista de Ciencias Sociales; Vol. 29 pp. 1-24. (2022). ISSN: 2448-5799
Variables de éxito mediático de los movimientos sociales. El 15-M y la PAH en España Article
Luis Amador Iranzo Montés, Eva Espinar Ruiz.
CUADERNOS,INFO; Num. 51 pp. 246-267. (2022). ISSN: 0719-3661
Lorena Arahuete Ribes, Daniel Pinazo Calatayud.
PSYCHOLOGICAL REPORTS ; Num. online pp. 1-20. (2022). ISSN: 0033-2941
La fuerza de los sentimientos y el reclamo de una educación sentimental creativa Article
Sonia París Albert.
BAJO PALABRA; Num. 30 pp. 265-280. (2022). ISSN: 1576-3935
Aida Sanahuja Ribés, María Odet Moliner García, María Lidón Moliner Miravet.
ESTUDIOS PEDAGOGICOS; Num. 1 Vol. 48 pp. 109-124. (2022). ISSN: 0718-0705
La filosofía en tiempos de Covid-19 y pospandemia: hacia una nueva humanidad Article
Sonia París Albert.
THÉMATA-REVISTA DE FILOSOFIA; Num. 65 pp. 317-339. (2022). ISSN: 0212-8365
E-Learning during the Covid-19 pandemic in Spain: A case study with high school mathematics students Article
María Lidón Moliner Miravet, Gil Lorenzo Valentín, Francisco José Alegre Ansuategui.
JOURNAL OF EDUCATION AND E-LEARNING RESEARCH; Num. 2 Vol. 8 pp. 179-184. (2021). ISSN: 2518-0169
Sofia Herrero Rico.
ARAUCARIA; Num. 48 Vol. 23 pp. 325-348. (2021). ISSN: 1575-6823
María Lidón Moliner Miravet, Aida Sanahuja Ribés, Francisco José Alegre Ansuategui.
PEDAGOGIKA; Num. 3 Vol. 143 pp. 45-67. (2021). ISSN: 1392-0340
Fundraising through the F2F: When the smile implies a rejection of the interaction Article
Daniel Pinazo Calatayud, Lorena Arahuete Ribes.
INTERNATIONAL JOURNAL OF NONPROFIT AND VOLUNTARY SECTOR MARKETING; Num. 1 Vol. 26 pp. --. (2021). ISSN: 1465-4520
Idoya Ferrero Ferrero, Raúl León Soriano, María Jesús Muñoz Torres.
JOURNAL OF ENVIRONMENTAL PLANNING AND MANAGEMENT; Num. 3 Vol. 64 pp. 432-463. (2021). ISSN: 0964-0568
María Lidón Moliner Miravet, Alberto Cabedo Mas, Elena Gómez Sánchez.
UTOPIA Y PRAXIS LATINOAMERICANA; Num. 96 pp. 1-12. (2021). ISSN: 1316-5216
Effects of Educational Peer Support on Wellbeing: a Review Article
María Lidón Moliner Miravet, Francisco José Alegre Ansuategui.
JOURNAL OF POSITIVE PSYCHOLOGY AND WELLBEING; Num. 4 Vol. 5 pp. 1529-1542. (2021). ISSN: 2587-0130
Reseña de Barrios orquestados: metodología musical desde lo social, José Brito López Nota crítica / Ressenya / Recensió
Alberto Cabedo Mas.
EUFONÍA; Num. 87 pp. 82-84. (2021). ISSN: 1135-6308
Víctor Sampedro, Rafael Duran, Francisco Seoane, Alessandra Farné.
INTERNATIONAL JOURNAL OF COMMUNICATION; Vol. 15 pp. 4908-4933. (2021). ISSN: 1932-8036
Learning statistics and probability through peer tutoring: A middle school experience Article
Francisco José Alegre Ansuategui, María Lidón Moliner Miravet, Gil Lorenzo Valentín, Ana Maroto.
South African Journal of Education ; Num. S2 Vol. 41 pp. 1-9. (2021). ISSN: 0256-0100
Romary Elena Vaamonde Sánchez, Cristina Arriaga Sanz, Alberto Cabedo Mas.
REVISTA INTERNACIONAL DE EDUCACION MUSICAL; Num. 9 pp. 65-74. (2021). ISSN: 2307-4841
Dawn Joseph, Alberto Cabedo Mas.
JOURNAL OF THE MUSICAL ARTS IN AFRICA; Num. 1 Vol. 18 pp. 17-37. (2021). ISSN: 1812-1004
Social well-being at school: development and validation of a scale for Primary Education students Article
María Lidón Moliner Miravet, Francisco José Alegre Ansuategui, Alberto Cabedo Mas, Óscar Chiva Bartoll.
FRONTIERS IN EDUCATION; Vol. 6 pp. 1-9. (2021). ISSN: 2504-284X
Sonia París Albert.
ARAUCARIA; Num. 48 Vol. 23 pp. 281-301. (2021). ISSN: 1575-6823
Enseñando canciones de tierras lejanas. Una experiencia de educación en línea para la formación de maestros Article
Joseph Dawn, Rohan Nethsinghe, Jennifer Mellizo, Alberto Cabedo Mas.
EUFONÍA; Num. 89 pp. 49-56. (2021). ISSN: 1135-6308
María Folque, Elena Escrig Olmedo, Teresa Corzo Santamaria.
SUSTAINABLE DEVELOPMENT ; Num. 5 Vol. 29 pp. 876-890. (2021). ISSN: 0968-0802
Arecia Aguirre García Carpintero, María Lidón Moliner Miravet, Andrea Francisco Amat.
JOURNAL OF HOMOSEXUALITY ; Num. 14 Vol. 68 pp. 2430-2450. (2021). ISSN: 0091-8369
María José Gámez Fuentes.
European Journal of Cultural Studies; Num. 1 Vol. 24 pp. 94-106. (2021). ISSN: 1367-5494
Uses and Perceptions of Music in Times of COVID-19: A Spanish Population Survey Article
Alberto Cabedo Mas, Cristina Arriaga-Sanz, María Lidón Moliner Miravet.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY; Vol. 11 pp. 1-13. (2021). ISSN: 1664-1078
María Jesús Muñoz Torres, María Ángeles Fernández Izquierdo, Juana María Rivera Lirio, Idoya Ferrero Ferrero, Elena Escrig Olmedo.
ENVIRONMENT, DEVELOPMENT AND SUSTAINABILITY; Vol. 23 pp. 3883-3916. (2021). ISSN: 1387-585X
Cristina Arriaga Sanz, Alberto Cabedo Mas, Óscar Chiva Bartoll, María Lidón Moliner Miravet.
MARGENES; Num. 2 Vol. 2 pp. 100-115. (2021). ISSN: 2695-2769
Elena Escrig Olmedo, María Ángeles Fernández Izquierdo, Idoya Ferrero Ferrero, María Jesús Muñoz Torres, Juana María Rivera Lirio.
REVISTA DIECISIETE; Num. 5 pp. 35-54. (2021). ISSN: 2695-4427
Active listening, expressive communication and cooperation in music learning Article
Emilia Campayo Muñoz, Alberto Cabedo Mas, David Hargreaves.
AUSTRALIAN JOURNAL OF MUSIC EDUCATION; Num. 1 Vol. 54 pp. 63-73. (2021). ISSN: 0004-9484
¿Vulnerabilidad o agencia? Resistencias y empoderamientos de las mujeres indígenas en Marruecos Article
Bochra Laghssais , Irene Comins Mingol.
EN-CLAVES DEL PENSAMIENTO (EN LINEA); Num. 30 pp. 1-32. (2021). ISSN: 2594-1100
Nostalgia and the Dialectics of Contemporary Feminisms in The Handmaid's Tale Article
María José Gámez Fuentes, Rebeca Maseda Garcia.
SCIENCE FICTION STUDIES; Num. 1 Vol. 48 pp. 77-93. (2021). ISSN: 0091-7729
Franciso Alegre, María Lidón Moliner Miravet, Ana Maroto, Gil Lorenzo Valentín.
SAGE Open; Num. 2 Vol. 10 pp. 1-9. (2020). ISSN: 2158-2440
Effects of peer tutoring on middle school students’ mathematics self-concepts Article
María Lidón Moliner Miravet, Francisco Alegre.
PLOS ONE; Num. 4 Vol. 15 pp. 1-17. (2020). ISSN: 1932-6203
Hugging attenuates the distal fear of death Article
Daniel Pinazo Calatayud, Lorena Arahuete Ribes, Noemí Correas.
CALIDAD DE VIDA Y SALUD; Num. 2 Vol. 13 pp. 11-20. (2020). ISSN: 1850-6216
Dawn Joseph, Rohan Nethsinghe, Alberto Cabedo Mas.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MUSIC EDUCATION; Num. 2 Vol. 38 pp. 177-193. (2020). ISSN: 0255-7614
Generós Ortet Fabregat, Daniel Pinazo Calatayud, Diane Walker, María Sígrid Gallego Moya, Laura Mezquita Guillamón, Manuel Ignacio Ibáñez Ribes.
PLOS ONE; Num. 2 Vol. 15 pp. 1-14. (2020). ISSN: 1932-6203
Aida Sanahuja Ribés, María Lidón Moliner Miravet, Alicia Benet Gil.
REVISTA INTERNACIONAL DE EDUCACIÓN PARA LA JUSTICIA SOCIAL; Num. 9 Vol. 1 pp. 125-143. (2020). ISSN: 2254-3139
Reseña de La Sección Femenina en la provincia de Sáhara, Enrique Bengochea Tirado Nota crítica / Ressenya / Recensió
Vicente Sanz Rozalén.
OUEST SAHARIEN; Vol. 12 pp. 253-266. (2020). ISSN: 1292-136X
Psychological Effects of Peer Tutoring in Mathematics in Primary Education Article
María Lidón Moliner Miravet, Francisco José Alegre Ansuategui, Gil Lorenzo Valentín.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INNOVATION, CREATIVITY AND CHANGE; Num. 9 Vol. 14 pp. 80-95. (2020). ISSN: 2201-1323
Temporary musical identity as a tool for rebuilding social place Article
Andrea del Pilar Rodríguez Sánchez, Alberto Cabedo Mas.
INTERNATIONAL JOURNAL OF COMMUNITY MUSIC; Num. 3 Vol. 13 pp. 235-252. (2020). ISSN: 1752-6299
The role of music in the development of children with Down syndrome: a systematic review Article
Gemma Moreno-Garcia, Pablo Monteagudo Chiner, Alberto Cabedo Mas.
INTERDISCIPLINARY SCIENCE REVIEWS ; Num. 2 Vol. 45 pp. 158-173. (2020). ISSN: 0308-0188
Comunicar en positivo o negativo en el activismo social Article
Daniel Pinazo Calatayud, Eloísa Fernanda Nos Aldás, Sonia Agut Nieto.
COMUNICAR; Num. 62 Vol. 78 pp. 69-78. (2020). ISSN: 1134-3478
Inclusive and democratic practices in primary school classrooms: A multiple case study in Spain Article
Aida Sanahuja Ribés, María Odet Moliner García, María Lidón Moliner Miravet.
EDUCATIONAL RESEARCH ; Num. 1 Vol. 62 pp. 111-127. (2020). ISSN: 0013-1881
Reseña de Aprender y enseñar música. Un enfoque centrado en los alumnos,Pozo, J. I.; Pérez Echeverría, M. P.; Torrado, J. A. y López-Íñiguez, G Nota crítica / Ressenya / Recensió
Alberto Cabedo Mas.
REVISTA ELECTRONICA DE LEEME; Num. 46 pp. 277-280. (2020). ISSN: 1575-9563
Aida Sanahuja Ribés, María Odet Moliner García, María Lidón Moliner Miravet.
REVISTA COMPLUTENSE DE EDUCACIÓN; Num. 4 Vol. 31 pp. 497-506. (2020). ISSN: 1130-2496
Peer Tutoring Effects on Students’ Mathematics Anxiety: A Middle School Experience Article
María Lidón Moliner Miravet, Francisco José Alegre Ansuategui.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY; Vol. 11 pp. 1-12. (2020). ISSN: 1664-1078
Educación inclusiva y TIC: un análisis de las percepciones y prácticas docentes Article
Aida Sanahuja Ribés, María Lidón Moliner Miravet, Francisco José Alegre Ansuategui.
BORDÓN; Num. 3 Vol. 72 pp. 123-138. (2020). ISSN: 0210-5934
Académica y mundana. La filosofía a modo de semilla de la creatividad Article
Sonia París Albert.
EN-CLAVES DEL PENSAMIENTO (EN LINEA); Num. 28 pp. 1-28. (2020). ISSN: 2594-1100
Emilia Campayo Muñoz, Alberto Cabedo Mas, David Hargreaves.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MUSIC EDUCATION; Num. 1 Vol. 38 pp. 93-112. (2020). ISSN: 0255-7614
Implementación de un programa basado en mindfulness para la reducción de la agresividad en el aula Article
Daniel Pinazo Calatayud, Laura T. García-Prieto, Rosa García Castellar.
REVISTA DE PSICODIDÁCTICA; Num. 1 Vol. 25 pp. 30-35. (2020). ISSN: 1136-1034
Principals' Attitudes, Knowledge, and Beliefs Regarding Active Learning Methodologies in Spain Article
María Lidón Moliner Miravet, Francisco Alegre.
UNIVERSAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH; Num. 11 Vol. 8 pp. 5322-5334. (2020). ISSN: 2332-3205
Francisco Miguel Jimeno Yepesa, Vicente Sanz Rozalén.
HISPANIC RESEARCH JOURNAL; Num. 3 Vol. 21 pp. 258-275. (2020). ISSN: 1468-2737
Reconocimiento y cuidado: filosofía para la paz y paz imperfecta en diálogo Article
Irene Comins Mingol, Sonia París Albert.
Convergencia-Revista de Ciencias Sociales; Vol. 27 pp. 1-26. (2020). ISSN: 2448-5799
Óscar Chiva Bartoll, María Lidón Moliner Miravet, Celina Salvador García.
CHILDREN AND YOUTH SERVICES REVIEW; Vol. 111 pp. 1-8. (2020). ISSN: 0190-7409
Autonomous participation. An activist ethnography in Maranya Youth Club Article
Arecia Aguirre García Carpintero, María Lidón Moliner Miravet, Juan Andrés Traver Martí.
ETHNOGRAPHY AND EDUCATION; Num. 2 Vol. 15 pp. 190-206. (2020). ISSN: 1745-7823
Un replanteamiento en la noción de las y los niños en juego. Reflexiones para su revalorización Article
Sonia París Albert, Haynes Joanna .
ARAUCARIA; Num. 43 Vol. 22 pp. 197-214. (2020). ISSN: 1575-6823
Hacia una educación sentimental para subvertir el odio y sus discursos Article
Sonia París Albert.
REVISTA DE PAZ Y CONFLICTOS; Num. 2 Vol. 13 pp. 145-161. (2020). ISSN: 1988-7221
Microfinance instituions fostering sustainable development by region Article
Icíar García Pérez, María Ángeles Fernández Izquierdo, María Jesús Muñoz Torres.
SUSTAINABILITY; Num. 7 Vol. 12 pp. --. (2020). ISSN: 2071-1050
Comunicación transgresora de cambio social: Epistemologías performativas y eficacia cultural Article
Eloísa Fernanda Nos Aldás, Alessandra Farne.
Convergencia-Revista de Ciencias Sociales; Num. 1 Vol. 27 pp. 1-26. (2020). ISSN: 2448-5799
Rating the Raters: Evaluating how ESG Rating Agencies Integrate Sustainability Principle Article
Elena Escrig Olmedo, María Ángeles Fernández Izquierdo, Idoya Ferrero Ferrero, Juana María Rivera Lirio, María Jesús Muñoz Torres.
SUSTAINABILITY; Num. 3 Vol. 11 pp. --. (2019). ISSN: 2071-1050
Patricia Crifo, Elena Escrig Olmedo, Nicolas Mottis.
JOURNAL OF BUSINESS ETHICS ; Num. 4 Vol. 159 pp. 1127-1146. (2019). ISSN: 0167-4544
Educación para la Paz, Creatividad Atenta y Desarrollo Article
Sonia París Albert.
REVISTA INTERNACIONAL DE EDUCACIÓN PARA LA JUSTICIA SOCIAL; Num. 8 Vol. 1 pp. 27-41. (2019). ISSN: 2254-3139
María Jesús Muñoz Torres, María Ángeles Fernández Izquierdo, Juana María Rivera Lirio, Elena Escrig Olmedo.
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY AND ENVIRONMENTAL MANAGEMENT; Num. 2 Vol. 26 pp. 439-452. (2019). ISSN: 1535-3958
Alfredo Bautista, Joanne Wong, Alberto Cabedo Mas.
JOURNAL OF MUSIC TEACHER EDUCATION; Num. 3 Vol. 28 pp. 28-42. (2019). ISSN: 1057-0837
Francisco Alegre, María Lidón Moliner Miravet, Ana Maroto, Gil Lorenzo Valentín.
HELIYON; Num. 9 Vol. 5 pp. 1-8. (2019). ISSN: 2405-8440
Óscar Chiva Bartoll, Celina Salvador García, Sergio Ferrando Félix, Alberto Cabedo Mas.
REVISTA ELECTRÓNICA COMPLUTENSE DE INVESTIGACIÓN EN EDUCACIÓN MUSICA; Vol. 16 pp. 57-74. (2019). ISSN: 1698-7454
Victor Sampedro, Eloísa Fernanda Nos Aldás, Alessandra Farne.
IC : REVISTA CIENTÍFICA DE INFORMACIÓN Y COMUNICACIÓN; Num. 16 pp. 131-155. (2019). ISSN: 1696-2508
Ana Rubio Fernández, María Lidón Moliner Miravet.
REVISTA INTERNACIONAL DE EDUCACION Y APRENDIZAJE ; Num. 3 Vol. 7 pp. 165-174. (2019). ISSN: 2255-453X
Emotional Intelligence in Nursing Students Article
María del Carmen Giménez Espert, Daniel Pinazo Calatayud, Ana Soto Rubio.
REVISTA DE INVESTIGACION EN PSICOLOGIA SOCIAL; Num. 1 Vol. 7 pp. 38-46. (2019). ISSN: 2362-6356
Chuan-Chih Yang, Alfonso Roberto Barrós Loscertales, Li Meng, Daniel Pinazo Calatayud, Viola Bochardt, César Carlos Ávila Rivera, Martín Walter.
SCIENTIFIC REPORTS; Vol. 9 pp. --. (2019). ISSN: 2045-2322
Gestión del aula inclusiva a través del proyecto LÓVA: la ópera como vehículo de aprendizaje Article
Aida Sanahuja Ribés, María Odet Moliner García, María Lidón Moliner Miravet.
REVISTA ELECTRÓNICA COMPLUTENSE DE INVESTIGACIÓN EN EDUCACIÓN MUSICA; Vol. 16 pp. 3-19. (2019). ISSN: 1698-7454
Peer tutoring in algebra: A study in middle school Article
Francisco Alegre, María Lidón Moliner Miravet, Ana Maroto, Gil Lorenzo Valentín.
JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH ; Num. 6 Vol. 112 pp. 1-7. (2019). ISSN: 0022-0671
Cristina Arriaga Sanz, Baikune De Alba-Eguíluz, Alberto Cabedo Mas.
MUSICA HODIE; Vol. 19 pp. 1-12. (2019). ISSN: 1676-3939
Peer tutoring in mathematics in primary education: a systematic review Revisió
Francisco Alegre, María Lidón Moliner Miravet, Ana Maroto, Gil Lorenzo Valentín.
EDUCATIONAL REVIEW ; Num. 6 Vol. 71 pp. 767-791. (2019). ISSN: 0013-1911
Sonia París Albert, Irene Comins Mingol.
INVESTIGACIONES FENOMENOLOGICAS; Num. 16 pp. 259-275. (2019). ISSN: 1137-2400
Llibres
Reflexiones para la pospandemia
Sonia París Albert, Sofia Herrero Rico. (Autoria)
Tirant Humanidades, València (España). (2023). ISBN: 9788419825520
Fostering Sustainable Business Models through Financial Markets
Magdalena Ziolo, Elena Escrig Olmedo, Rodrigo Lozano. (Edició)
Springer, Cham (Suiza). (2022). ISBN: 9783031073977
Estudio sobre bienestar psicológico en las personas mayores y la soledad no deseada
María Raquel Agost Felip, Daniel Pinazo Calatayud, Sonia Agut Nieto, Lorena Arahuete Ribes, Vicente Budí Orduña, Vanesa Fernández Galindo, Miguel Ángel Gimeno Navarro, Antonio Grandío Botella, Patricia Margarita Huedo Dordá, Francisco Alejandro Lozano Nomdedeu, Cristina Monfort Escrig, Alejandro Moreno Sandoval, Rosa Ana Peris Pichastor, María José Ruá Aguilar, Grisela Soto Personat. (Autoria)
Diputació de Castelló, Castellón (España). (2022). ISBN: 9788412659061
Mujeres y resistencias en tiempos de manadas
Emma Gómez Nicolau, Maria Medina Vicent, María José Gámez Fuentes. (Edició)
Universitat Jaume I, Castelló (España). (2021). ISBN: 9788418432613
Gender-Based Violence in Latin American and Iberian Cinemas
Rebeca Maseda Garcia, María José Gámez Fuentes, Barbara Zecchi. (Edició)
Routledge, London (Reino Unido). (2020). ISBN: 9781138349476
Re-writing women as victims: from theory to practice
María José Gámez Fuentes, Sonia Núñez Puente, Emma Gómez Nicolau. (Edició)
Routledge, London (Reino Unido). (2020). ISBN: 9781138487154
Resistencia, delito y dominación en el mundo esclavo: microhistorias de la esclavitud atlántica, siglos XVII-XIX
Vicente Sanz Rozalén, Michael Zeuske, Santiago De Luxán. (Edició)
Comares, Granada (España). (2019). ISBN: 9788490458198
Comunicación para el cambio social: propuesta para la acción
Luis Amador Iranzo Montés, Alessandra Farne. (Edició)
Tirant Humanidades, València (España). (2019). ISBN: 9788417706104
Els Pacifistes som els realistes
Irene Comins Mingol, Sonia París Albert. (Edició)
Institut Català Internacional per la Pau (ICIP); Angle Editorial, Barcelona (España). (2019). ISBN: 9788417214791
Grandes vicios, grandes ingresos. El monopolio del tabaco en los imperios ibéricos. Siglos XVII-XX
Santiago de Luxán Meléndez, Joao Figueiroa Rego, Vicente Sanz Rozalén. (Edició)
Centro de Estudios Políticos y Constitucionales, Madrid (España). (2019). ISBN: 9788425918124
Capítols de llibres
Commodities Shaping a New Imperial History Tobacco and the Iberian Empires
Santiago de Luxán Meléndez, João de Figueiroa- Rego, Vicente Sanz Rozalén, Jean Stubbs.
The Oxford Handbook of Commodity History. Oxford University Press, Oxford (Estados Unidos de América). (2024). ISBN: 9780197502679
Nonkilling Relationship: A Peaceful Alternative to Digitization
Sonia París Albert.
Nonkilling Relationships. Center for Global Nonkilling; Eds Sofía Herrero Rico, Joám Evans Pim, (2024). ISBN: 9798876541482
Una visión autoetnográfica sobre la evolución metodológica en un proyecto musicosocial: el caso de Musiquem
Roberto Macián González, María Jesús Puerto Sánchez, Alberto Cabedo Mas, María Lidón Moliner Miravet.
Educación Musical ¡de todas y para todos! Métodos, experiencias, evidencias y recursos. Narcea Ediciones, Madrid (España). (2024). ISBN: 9788427731769
Susana Martinez Meyers, María Jesús Muñoz Torres, Idoya Ferrero Ferrero.
Contemporary Issues in Sustainable Finance : Exploring Performance, Impact Measurement and Financial Inclusion. Palgrave Macmillan, Cham (Suiza). (2024). ISBN: 9783031225383
Los proyectos de reforma de la enseñanza durante la Sedunda República
Vicente Sanz Rozalén.
La Segunda República española, 90 años después (1931-2021) Balances y perspectivas II. Centro de Estudios Políticos y Constitucionales, Madrid (España). (2023). ISBN: 9788425919916
Los acuerdos marco globales: herramientas para luchar contra el trabajo esclavo
Maria Chiara Marullo , María Jesús Muñoz Torres, María Ángeles Fernández Izquierdo.
Retos y oportunidades de la presidencia española del consejo de la Unión Europea. Tirant Lo Blanch, Valencia (España). (2023). ISBN: 9788411696272
Tercer sector de acción social, comunicación transgresora y eficacia cultural: marcos discursivos y criterios organizacionales de la Economía Social y Solidaria
Eloísa Fernanda Nos Aldás, Tamer Al Najjar Trujillo.
Comunicación y tercer sector de acción social. Miscelánea sobre la reputación de las ONG en España y Latinoamérica. Tirant Humanidades, València (España). (2023). ISBN: 9788419226037
Irene Comins Mingol.
¡Abajo las armas! ¿Donde está el pacifismo? 32 miradas incómodas. Alvarellos editoras, Santiago de Compostela (España). (2023). ISBN: 9788418567407
Educación musical con y desde la comunidad: conversaciones entre docentes en torno al potencial transformador de proyectos musicosociales
Mª Belén Jiménez Medialdea, María O. Cortón Heras, Cristina Arriaga Sanz, Alberto Cabedo Mas.
El laboratorio pedagógico. Un espacio de investigación y transformación educativa. Editorial Octaedro, -- (España). (2023). ISBN: 9788419312570
Anys de farsa i sang (Catàleg obra artística)
Vicente Sanz Rozalén.
Que parezca un accidente. Realitat i farsa: del franquisme a la transició . Universitat Jaume I, Castelló (España). (2023). ISBN: 9788419647245
Mario La Torre, Elena Escrig Olmedo, Jacopo Schettini Gherardini.
Information as a Driver of Sustainable Finance: The European Regulatory Framework. Palgrave Macmillan, Cham (Suiza). (2022). ISBN: 9783030937676
Irene Comins Mingol.
Adeus ás armas. Que foi do pacifismo?. OBencomún Espazo Ecosocialista Galego, Santiago de Compostela (España). (2022). ISBN: 9788409464937
Eloísa Fernanda Nos Aldás, Tamer Al Najjar Trujillo, Alessandra Farné .
Transformando la educación a través del conocimiento. Editorial Octaedro, -- (España). (2022). ISBN: 9788419506733
What? How? And for What? Assessment Metrics for Sustainability
María Ángeles Fernández Izquierdo, María Jesús Muñoz Torres, Juana María Rivera Lirio, Elena Escrig Olmedo, Idoya Ferrero Ferrero.
Interdisciplinary Research for Sustainable Business : Perspectives of Women Business Scholars. Springer, Cham (Suiza). (2022). ISBN: 9783031069239
Heidi Rapp Nilsen, María Jesús Muñoz Torres, Elena Escrig Olmedo.
Interdisciplinary Research for Sustainable Business : Perspectives of Women Business Scholars. Springer, Cham (Suiza). (2022). ISBN: 9783031069239
La Alfabetización Mediática e Informacional en la educación formal: un reto necesario
Andrea Francisco Amat, Marc Pallares Piquer, Gemma Abellán Fabrés, Alessandra Farné.
La alfabetización mediática e informacional en las Facultades de Comunicación en España. Comunicación Social Ediciones y Publicaciones, Salamanca (España). (2022). ISBN: 9788417600624
Alessandra Farné, Carla Cerqueira, Eloísa Fernanda Nos Aldás.
The Routledge Handbook of Nonprofit Communication. Routledge; Taylor & Francis, Nova York/Londrés (Estados Unidos de América). (2022). ISBN: 9780367771775
Using sound ethnography to study a social music programme in Colombia
Andrea Rodríguez Sánchez, Óscar Odena, Alberto Cabedo Mas.
Music and Social Inclusion. International Research and Practice in Complex Settings . Routledge, Londres (Reino Unido). (2022). ISBN: 9781032037196
María Ángeles Fernández Izquierdo, María Jesús Muñoz Torres, Juana María Rivera Lirio, Idoya Ferrero Ferrero, Elena Escrig Olmedo.
Fostering Sustainable Business Models through Financial Markets. Springer, Cham (Suiza). (2022). ISBN: 9783031073977
Elise Boulding y la fundamentación epistemológica de la investigación
Irene Comins Mingol.
Mujeres y discursos de paz en la historia. Peter Lang, Berlin (Alemania). (2022). ISBN: 9783631882214
Expresar la rabia femenina. Las reivindicaciones feministas hoy
Emma Gómez Nicolau, Maria Medina Vicent, María José Gámez Fuentes.
Mujeres y resistencias en tiempos de manadas. Universitat Jaume I, Castelló (España). (2021). ISBN: 9788418432613
Víctor Sampedro, Alessandra Farné, Pedro Fernández de Castro.
Comunicación política digital en España Del «Pásalo» a Podemos y de Podemos a Vox. Universitat Oberta de Catalunya, Barcelona (España). (2021). ISBN: 9788491807681
Tamer Al Najjar Trujillo, José Ignacio Martín Galán, Eloísa Fernanda Nos Aldás.
Comunicación, contradicciones narrativas y desinformación en contextos contemporáneos / Comunicação, contradições narrativas e desinformação em contextos contemporâneos. Cultura Acadêmica, Sao Paulo (Brasil). (2021). ISBN: 9786588496374
Prólogo
Irene Comins Mingol.
En busca del humanismo perdido. Cinco ensayos sobre la paz y el reconocimiento. Edicions Bellaterra, Barcelona (España). (2021). ISBN: 9788472909953
Alessandra Farné.
Comunicación, contradicciones narrativas y desinformación en contextos contemporáneos / Comunicação, contradições narrativas e desinformação em contextos contemporâneos. Cultura Acadêmica, Sao Paulo (Brasil). (2021). ISBN: 9786588496374
La educación para la paz desde una perspectiva interdisciplinar: experiencias a través de las artes
Alberto Cabedo Mas.
Construyendo paces. Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle, Lima (Perú). (2021). ISBN: 9786124148194
Artistic music projects and their educational, cultural and social relevance
Alberto Cabedo Mas, Noemy Berbel Gómez, Maravillas Díaz Gómez.
Perspectives on Music, Sound and Musicology. Research, Education and Practice. Springer, -- (Portugal). (2021). ISBN: 9783030784508
El negrito y la microeconomíapolítica de la trata negrera en el Atlántico. La arribada a puerto con un cargamento de esclavizados
Vicente Sanz Rozalén, Michael Zeuske.
Reflejos de la Esclavitud en el Arte. Imágenes de Europa y América. Tirant Humanidades, -- (España). (2021). ISBN: 9788418614880
Viaje al interior, mirada al exterior. En torno a la memoria del cine español en los 50
Vicente José Benet Ferrando.
España años 50. Política y sociedad. Diputación de Granada, Granada (España). (2020). ISBN: 9788478076543
Preventing Gender Violence, Transforming Human Relations: A Case for Co-Education
Irene Comins Mingol.
Gender Violence. Interdisciplinary perspectives. New York University Press, New York (Estados Unidos de América). (2020). ISBN: 9781479843923
Peer Tutoring in Mathematics Across Educational Levels: Academic, Psychological and Social Benefit
Francisco José Alegre Ansuategu, María Lidón Moliner Miravet.
Research Trends in Multidisciplinary Research. Vol 15. AkiNik Publications; AkiNik Publications, Delhi (India). (2020). ISBN: 9789389680737
Communication for Peaceful Social Change and Global Citizenry
Eloísa Fernanda Nos Aldás, Alessandra Farné, Tamer Al Najjar Trujillo.
Peace, Justice and Strong Institutions. Springer, Cham (Suiza). (2020). ISBN: 9783319710662
Peer Tutoring in Mathematics: The Old Method is now a Trendy Strategy
Francisco José Alegre Ansuategui, María Lidón Moliner Miravet.
Recent Trends In Education. Vol 5. AkiNik Publications, Delhi (India). (2020). ISBN: 9789390070435
Il ruolo dell'impresa leader della supply chain: misurazione integrale dell sostenibilità nell telefonia mobile
María Ángeles Fernández Izquierdo, Elena Escrig Olmedo, Idoya Ferrero Ferrero, Maria Chiara Marullo, María Jesús Muñoz Torres, Juana María Rivera Lirio.
L'impresa sostenibile. Alla prova del dialogo dei saperi. EuriConv European Research Institute, Bari (Italia). (2020). ISBN: 9788898717040
Reframing women's victimisation. Challenges and possibilities
María José Gámez Fuentes, Sonia Núñez Puente, Emma Gómez Nicolau.
Re-writing women as victims: from theory to practice. Routledge, London (Reino Unido). (2020). ISBN: 9781138487154
Screening Counter-Violence: An Introduction to Giving Account Beyond Memories of Trauma
Rebeca Maseda Garcia, María José Gámez Fuentes, Barbara Zecchi .
Gender-Based Violence in Latin American and Iberian Cinemas. Routledge, London (Reino Unido). (2020). ISBN: 9781138349476
Integrating Governance and Sustainability: A proposal Towards More Sustainable Ports
María Ángeles Fernández Izquierdo, Idoya Ferrero Ferrero, María Jesús Muñoz Torres.
European Port Cities in Transition. Moving Towards More Sustainable Sea Transport Hubs. Springer, -- (Suiza). (2020). ISBN: 9783030364632
The Chiaroscuros of White Postfeminist Empowerment in "The Fall"
Rebeca Maseda Garcia, María José Gámez Fuentes.
Race/Gender/Class/Media. Considering diversity across audiences, content, and producers. Fourth Edition. Routledge; Taylor and Francis, Nova York (Estados Unidos de América). (2019). ISBN: 9781138069787
Propuesta de modelo de medición de la sostenibilidad empresarial en las cadenas de suministro globales: un enfoque integrador de los derechos humanos
Maria Chiara Marullo, María Jesús Muñoz Torres, María Ángeles Fernández Izquierdo.
El I Plan de Acción Nacional sobre Empresas y Derechos Humanos: evaluación, seguimiento y propuestas de revisión. Aranzadi, Cizur Menor (Navarra) (España). (2019). ISBN: 9788413080246
Los estudios de los conflictos a escena. Pasado, presente y futuro
Sonia París Albert.
Investigación para la paz: teorías, prácticas y nuevos enfoques. Tirant Lo Blanch, Valencia (España). (2019). ISBN: 9788413134956
From grassroots action to public discourses of cultural peace
Eloísa Fernanda Nos Aldás.
Comunicación para el cambio social: propuesta para la acción. Tirant Humanidades, València (España). (2019). ISBN: 9788417706104
Irene Comins Mingol, Vicent Martínez Guzmán.
La Seguridad en el siglo XXI, desde lo global a lo local. Institut Català Internacional per la Pau (ICIP), Barcelona (España). (2019). ISBN: 9788439398820
Reflexiones filosófico-antropológicas en torno al cuidado como origen y fundamento de la justicia
Irene Comins Mingol, Juan Manuel Jiménez Arenas.
Investigación para la paz: teorías, prácticas y nuevos enfoques. Tirant Lo Blanch, Valencia (España). (2019). ISBN: 9788413134956
María Jesús Muñoz Torres, María Ángeles Fernández Izquierdo, Juana María Rivera Lirio, Idoya Ferrero Ferrero, Elena Escrig Olmedo, Jose´Vicente Gisbert Navarro.
Sustainable and Efficient Transport: Incentives for Promoting a Green Transport Market. Edward Elgar Publishing, Cheltenham (Reino Unido). (2019). ISBN: 9781788119276
Artistic Spaces for Rebuilding Social Fabric: The Colombian Case
Andrea del Pilar Rodríguez Sánchez, Alberto Cabedo Mas, Mª Elisa Pinto García, Gloria Patricia Zapata Restrepo.
Handbook of Research on Promoting Peace Through Practice, Academia, and the Arts. IGI Global, Hershey (Estados Unidos de América). (2019). ISBN: 9781522530015
Ser esclavo en real factoría de tabacos de la Habana (1760-1817)
Vicente Sanz Rozalén.
Resistencia, delito y dominación en el mundo esclavo: microhistorias de la esclavitud atlántica, siglos XVII-XIX . Comares, Granada (España). (2019). ISBN: 9788490458198
Las fronteras del tabaco. Cuba y Filipinas entre el estanco y el libro comercio en el siglo XIX
Vicente Sanz Rozalén.
Grandes vicios, grandes ingresos. El monopolio del tabaco en los imperios ibéricos. Siglos XVII-XX. Centro de Estudios Políticos y Constitucionales, Madrid (España). (2019). ISBN: 9788425918124
Treballs presentats en congressos publicats
Desarrollo, validación y análisis factorial de un cuestionario sobre el impacto de los relatos de vida de docentes LGTBIQ+
Francisco Javier Cantos Aldaz, María Lidón Moliner Miravet, Aida Sanahuja Ribés.
2nd International Congress: Education and Knowledge. ICON-EDU 2023. Alacant (España)
Tirant Humanidades, 2024. ISBN: 9788411834452
Francisco Javier Cantos Aldaz, María Lidón Moliner Miravet, Aida Sanahuja Ribés.
2nd International Congress: Education and Knowledge. ICON-EDU 2023. Universitat d'Alacant (España)
Editorial Octaedro, 2023. ISBN: 9788419690975
Modelo de desarrollo cultural comunitario a partir del análisis de experiencias internacionales y locales de arte comunitario
Laia Serra Sangüesa, Txus Morata García, Alberto Cabedo Mas.
I Congreso Internacional de Ocio Educativo y Acción Sociocultural. -- (España)
Editorial Graó, 2023. ISBN: 9788419788320
La transformación de los relatos sobre violencia de género desde el paradigma del testimonio ético
María José Gámez Fuentes, Emma Gómez Nicolau, Rebeca Maseda Garcia.
V Congrés Investigació i Génere a la Universitat Jaume I 2022. Castelló (España)
Universitat Jaume I, 2023. ISBN: 9788419647375
Fem Música! Un programa para trabajar la diversidad sexo-genérica a través de la música
Maria Pons Traver, Alberto Cabedo Mas.
II Congreso internacional: Educación y Conocimiento, ICON EDU 2023. Universitat d'Alacant (España)
Editorial Octaedro, 2023. ISBN: 9788410054356
Luis Álvarez Albert, Idoya Ferrero Ferrero, Juana María Rivera Lirio.
RETASTE: Rethink Food Resources, Losses, and Waste : Third International Conference. Atenas (Grecia)
Hellenic Mediterranean University, 2023. ISBN: 9786188477476
Elena Domingo Morcillo, Elena Escrig Olmedo, María Jesús Muñoz Torres.
RETASTE: Rethink Food Resources, Losses, and Waste : Third International Conference. Atenas (Grecia)
Hellenic Mediterranean University, 2023. ISBN: 9786188477476
¿Trabajamos en equipos cooperativos? Percepciones de estudiantes de bachillerato
Aida Sanahuja Ribés, Francisco Javier Cantos Aldaz, María Lidón Moliner Miravet.
2nd International Congress: Education and Knowledge. ICON-EDU 2023. Universitat d'Alacant (España)
Editorial Octaedro, 2023. ISBN: 9788419690975
Gestión de la Sostenibilidad en la Industria Textil: análisis del ciclo de vida de un pantalón vaquero
Elena Domingo Morcillo, Elena Escrig Olmedo.
XXXVI Congreso Anual de AEDEM "Leveraging new business technology for a sustainable economic recovery". Pozuelo de Alarcón (Madrid) (España)
ESIC Editorial (ESIC Business & Marketing School), 2022. ISBN: 9788419480064
De Cap de Terme a les Alqueries: la configuración d’una identitat municipal
Javier Lara Fonfría.
XXVI Jornades per al Foment de la Investigació en Ciències Humanes i Socials . Castelló (España)
Universitat Jaume I, 2022. ISBN: 9788418951237
La repercusión de la ciudadanía corporativa en los empleados y sus efectos en el desarrollo humano
Antonio Lorenzo Castellanos, Lorena Arahuete Ribes.
II Congreso Internacional Tierra y Derechos Humanos. Avances en la aplicación de los Derechos de los Campesinos y otras personas que trabajan en el mundo rural. Sevilla (España)
Dykinson, 2022. ISBN: 9788411220767
Causa social presentada emocional vs informativamente: efectos diferenciales sobre la motivación cognitiva y la comprensión del lenguaje
Lorena Arahuete Ribes.
XIII Congreso Internacional Latina de Comunicación Social 2021. Madrid (España)
Historia de los Sistemas Informativos (HISIN), 2021. ISBN: 9788409323791
María Lidón Moliner Miravet, Gil Lorenzo Valentín, Francisco José Alegre Ansuategui.
14th Annual International Conference of Education, Research and Innovation - ICERI 2021. Virtual (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2021. ISBN: 9788409345496
Ana Rubio Fernández, María Lidón Moliner Miravet.
II Congreso internacional de sexualidad: Expresando la diversidad. Castelló (España)
2021. ISSN: 2659-9708
María Lidón Moliner Miravet, Francisco José Alegre Ansuategui, Gil Lorenzo Valentín.
SOCIOINT 2021- 8th International Conference on Education and Education of Social Sciences. Virtual (Turquia)
International Organization Center of Academic Research (OCERINT), 2021. ISBN: 9786050628623
The polemical debate between the stem approach or pure mathematics in 7th grade in Spain
María Lidón Moliner Miravet, Gil Lorenzo Valentín, Francisco José Alegre Ansuategui.
14th Annual International Conference of Education, Research and Innovation - ICERI 2021. Virtual (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2021. ISBN: 9788409345496
High-School Students' Difficulties on the Learning of Mathematics Due to COVID-19
María Lidón Moliner Miravet, Francisco José Alegre Ansuategui, Gil Lorenzo Valentín.
8th International Conference on Education and Education of Social Sciences. Istanbul (Turquia)
International Organization Center of Academic Research (OCERINT), 2021. ISBN: 9786050628616
Didactics of mathematics problems in middle-school due to the covid-19 promotion exceptions in Spain
María Lidón Moliner Miravet, Francisco José Alegre Ansuategui, Gil Lorenzo Valentín.
SOCIOINT 2021- 8th International Conference on Education and Education of Social Sciences. Virtual (Turquia)
International Organization Center of Academic Research (OCERINT), 2021. ISBN: 9786050628623
Carencias formativas sobre educación afectivo-sexual en el Grado en Maestro en Educación Primaria
Ana Rubio Fernández, María Lidón Moliner Miravet.
CIMIE 21 – 9th Multidisciplinary International Congress of Educational Research. Barcelona (España)
Autoeditado por Comité congreso, 2021. ISBN: 9788409394838
9th grade students' experiences regarding learning of mathematics during COVID-19 lockdown in Spain
María Lidón Moliner Miravet, Francisco José Alegre Ansuategui, Gil Lorenzo Valentín.
15th International Technology, Education and Development Conference (INTED2021). Online (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2021. ISBN: 9788409276660
9th Grade Students' Motivation Towards Mathematics Learning During COVID-19 Lockdown in Spain
María Lidón Moliner Miravet, Francisco José Alegre Ansuategui, Gil Lorenzo Valentín.
8th International Conference on Education and Education of Social Sciences. Istanbul (Turquia)
International Organization Center of Academic Research (OCERINT), 2021. ISBN: 9786050628616
High-school mathematics teachers' experiences regarding teaching during COVID-19 lockdown in Spain
María Lidón Moliner Miravet, Francisco José Alegre Ansuategui, Gil Lorenzo Valentín.
15th International Technology, Education and Development Conference (INTED 2021). Online (España)
International Academy of Technology, Education and Development (IATED), 2021. ISBN: 9788409276660
Making music to investigate our neighbourhood: the Musiquem program
Alberto Cabedo Mas, María Jesús Puerto Sánchez, Roberto Macián González, María Lidón Moliner Miravet.
First International Symposium of Music Education and Didactic Materials. Santiago de Compostela (España)
Andavira Editora, 2020. ISBN: 9788412248029
Programa Musiquem: Musicking con mis compañeros me hace feliz!
Emilia Ángeles Campayo Muñoz, Alberto Cabedo Mas, Cristina Arriaga Sanz, Pedro Antonio Rodríguez Cortés.
VI Congreso Internacional en Contextos Psicológicos, Educativos y de la Salud. Madrid (España)
Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP), 2020. ISBN: 9788409237524
Transformando la victimización de las mujeres y la responsabilidad ante la violencia de género en "The Fall" y "Big Little Lies"
María José Gámez Fuentes, Rebeca Maseda Garcia.
Congreso Internacional. Lo público y lo privado. Género, compromiso y transgresión entre el siglo XIX y el XXI. Alacant (España)
Dykinson, 2020. ISBN: 9788413246901
¿Diversidad afectivo-sexual? Vertiente educativa en la formación inicial docente
Ana Rubio Fernández, María Lidón Moliner Miravet.
I Congreso Internacional de Sexualidad: Expresando la diversidad. Castellón (España)
2019. ISSN: 2659-9708
Procesos identitarios en la construcción de una estrella: las primeras películas de Imperio Argentina
Vicente José Benet Ferrando.
I Congreso Internacional de Cine e Identidades: Industrias Culturales, Flujos Musicales y Discursos Trasnacionales (CICI 2018). Oviedo (España)
Cambridge Scholars Publishing, 2019. ISBN: 9781527538832
Juntos aprendemos mejor: La tutoría entre iguales como elemento clave en la educación primaria
Ana Rubio Fernández, María Lidón Moliner Miravet.
VIII Congreso Internacional Multidisciplinar de Investigación Educativa. Educación: La puerta a toda mejora social (CIMIE 2019). Lleida (España)
Autoeditado por Comité congreso, 2019. ISBN: 9788409209835
The Construction of the Culture of Collective Empowerment in Youth Free Time or Leisure Spaces
Arecia Aguirre García Carpintero, María Lidón Moliner Miravet, Juan Andrés Traver Martí.
XIX Congreso Internacional de Investigación Educativa: Investigación comprometida para la transformación social (AIDIPE 2019). Madrid (España)
Asociación Interuniversitaria de Investigación Pedagógica (AIDIPE), 2019. ISBN: 9788409124114
Ana Rubio Fernández, María Lidón Moliner Miravet.
XIX Congreso Internacional de Investigación Educativa: Investigación comprometida para la transformación social (AIDIPE 2019). Madrid (España)
Asociación Interuniversitaria de Investigación Pedagógica (AIDIPE), 2019. ISBN: 9788409124114
Edició de monogràfics
Música, género y diversidad sexogenérica
Alberto Cabedo Mas, Noemy Berbel Gómez.
p> (2023). ISSN: 1135-6308Educación musical e historias de vida
Mª Elena Riaño Galán, Alberto Cabedo Mas.
p> (2022). ISSN: 1135-6308Música para las crisis migratorias, la desigualdad y los problemas medioambientales
Alberto Cabedo Mas, Israel Moreno Salto, Juan Rafael Muñoz Muñoz.
p> (2021). ISSN: 1135-6308Voz y canción en el aula
Alberto Cabedo Mas, María Elena Riaño Galán.
p> (2020). ISSN: 1135-6308Una Filosofía para hacer las paces. Especial en homenaje a V. Martínez Guzmán
Sonia París Albert, Irene Comins Mingol.
p> (2019). ISSN: 1137-2400Tesis dirigides
Justicia transicional en Colombia: un debate inacabado
Autoria: Espinosa Díaz, Camilo Eduardo. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 14/10/24
Direcció: Sanz Rozalén, Vicente
Relatos de vida del personal docente LGTBIQA+ en los espacios no universitarios: Educando en la diversidad sexo-genérica y familiar
Autoria: Cantos Aldaz, Francisco Javier. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 08/07/24
Direcció: Moliner Miravet, María Lidón; Francisco Amat, Andrea
La afrodescendencia en las aules desde el enfoque REM (Reconstructivo-Empoderador) de Educación para la Paz
Autoria: Ramos Martín, María Paz. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 12/04/24
Direcció: Herrero Rico, Sofia
Free, Prior, and Informed Consent (FPIC): A framework for corporate engagement with indigenous peoples and the sustainable development of natural resources
Autoria: Klein, Laurence. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 26/02/24
Direcció: Muñoz Torres, María Jesús; Fernández Izquierdo, María Ángeles
Turismo sostenible. Contribución a su desarrollo desde un triple enfoque: Certificaciones de empresas hoteleras, percepciones de los futuros directivos y el impacto de shocks externos
Autoria: Rodríguez García, Roberto de los Milagros. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 30/01/24
Direcció: Ferrero Ferrero, Idoya; Fernández Izquierdo, María Ángeles
Documental activista y prácticas audiovisuales colaborativas en los movimientos sociales en España: del 15M al 2015
Autoria: Vilar Sastre, Griselda. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 25/09/23
Direcció: Benet Ferrando, Vicente José; Barranquero Carretero, Alejandro
Marcos comunicativos transformadores e islam: una exploración de la prensa española post15M (2012-2017) sobre los ataques de Barcelona y Cambrils (17A)
Autoria: Al Najjar Trujillo, Tamer. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 06/09/23
Direcció: Nos Aldás, Eloísa Fernanda; Arévalo Salinas, Alex Iván
Amazigh Feminism Narratives: Aspirations, Agency, and Empowerment of Amazigh Women in the Southeast of Morocco
Autoria: Laghssais, Bochra. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 20/07/23
Direcció: Comins Mingol, Irene; Escrig Sos, María Lidón
Los triángulos rojos: Un estudio de género de la deportación femenina española en los campos de concentración del Nacionalsocialismo.
Autoria: Rosado Orquín, Amalia Carmen. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 21/04/23
Direcció: Sanz Rozalén, Vicente
Queerizando miradas. La educación afectivo-sexual en el futuro personal docente del grado de primaria
Autoria: Rubio Fernández, Ana. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 21/12/22
Direcció: Moliner Miravet, María Lidón
Expanding on the debate around the performance of SRI Funds
Autoria: Martinez Meyers, Susana. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 30/11/22
Direcció: Muñoz Torres, María Jesús; Ferrero Ferrero, Idoya
The contribution of the Asset Management Industry to Sustainable Development
Autoria: Folqué González-Valerio, María. Institució: Universidad Pontificia Comillas. Data lectura: 22/02/22
Direcció: Corzo Santamaría, María Teresa; Escrig Olmedo, Elena
L’Espagne et l’imaginaire espagnol dans les films français des années vingt : une source de modernité cinématographique / España y el imaginario español en el cine francés de los años veinte: una fuen
Autoria: Gomez Rodriguez, Marién. Institucions: Universitat Jaume I, Université Sorbonne Nouvelle-Paris3. Data lectura: 11/02/22
Direcció: Benet Ferrando, Vicente José; Paul Olivier Laurent Váray
Actitudes hacia la comunicación, inteligencia emocional y empatía en estudiantes del Grado en Enfermería
Autoria: Giménez Espert, María del Carmen. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 17/12/21
Direcció: Pinazo Calatayud, Daniel; Prado Gascó, Vicente Javier
Fronteras, muros y violencia, militarización y securitización del espacio fronterizo
Autoria: Ruiz Benedicto, Ainhoa. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 17/12/21
Direcció: París Albert, Sonia; Calvo Rufanges, Jorge
Theoretical Contributions from Feminist and Plural Peace Perspectives to Promote Degrowth—a Dialogic Approach in Times of Multiple Interlocking Crises
Autoria: Bock, Marisol Cristina. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 22/09/21
Direcció: Nos Aldás, Eloísa Fernanda
La comunicación corporativa como eje impulsor de la Sostenibilidad Corporativa
Autoria: Ibáñez Gallén, Laura. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 04/06/21
Direcció: Fernández Izquierdo, María Ángeles; Muñoz Torres, María Jesús
Maternajes (imperfectos) para hacer las paces. Una aproximación a la maternidad desde experiencias de resistencia al modelo hegemónico
Autoria: Sancho Moreno, Magdalena. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 29/01/21
Direcció: Comins Mingol, Irene; Francisco Amat, Andrea
La tutoría entre iguales en matemáticas. Estado de la cuestión y análisis de su impacto en el rendimiento académico del alumnado de Educación Secundaria
Autoria: Alegre Ansuategui, Francisco Jose. Institució: Universidad de Valladolid. Data lectura: 10/07/20
Direcció: Lorenzo Valentín, Gil; Maroto Sáez, Ana Isabel; Moliner Miravet, María Lidón
La dimensión cultural de la representación del paisaje en el cine rural español, 1950-1959
Autoria: Antonino Queralt, Aïda. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 06/03/20
Direcció: Benet Ferrando, Vicente José
Experiencias tempranas de violencia: impacto en la cognición moral y actitudes hacia la paz
Autoria: García García, Míkel. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 16/01/20
Direcció: Pinazo Calatayud, Daniel
Promoting the REM approach in secondary school settings. An application from my own life story
Autoria: Segarra Adell, Nuria. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 08/11/19
Direcció: París Albert, Sonia; Herrero Rico, Sofia
Prácticas comunicativas de cambio social y sistemas mediáticos híbridos. Un análisis del escenario comunicativo post-15M en España
Autoria: López Ferrández, Francisco Javier. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 09/05/19
Direcció: Nos Aldás, Eloísa Fernanda; Sampedro Blanco, Víctor Francisco
"Nos han enseñado a estar en compañía". Estudio de los programas musicales colectivos con comunidades víctimas del conflicto armado en Colombia como espacios de reconstrucción del tejido social
Autoria: Rodríguez Sánchez, Andrea del Pilar. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 11/04/19
Direcció: Cabedo Mas, Alberto
Mujer y memoria en las series de Prime Time de TVE (2008-2017): La Señora, 14 de abril, la República, Isabel y el Ministerio del Tiempo
Autoria: Castillo Mateu, Laura. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 04/03/19
Direcció: Gámez Fuentes, María José
Sostenibilidad En Las Instituciones Microfinancieras
Autoria: García Pérez, Icíar. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 26/02/19
Direcció: Muñoz Torres, María Jesús; Fernández Izquierdo, María Ángeles
Aprender a discrepar. La clave, el debate televisivo y la formación de una
Autoria: Rochera Miravet, Sergio. Institució: Universitat Jaume I. Data lectura: 18/02/19
Direcció: Sanz Rozalén, Vicente; Nabet Egger, Carole