Coordinació:
Dep. d'Enginyeria i Ciència dels Computadors
Nombre de doctors: 2
Àrees d'aplicació:
El nostre grup de recerca va començar el 2002 com a resultat de l'experiència en la investigació, definició, anàlisi i implementació de sistemes distribuïts intel·ligents, desenvolupant els seus propis sistemes i col·laborant en tasques d'assessorament en matèria d'estandardització i normalització europees en el marc de la intel·ligència artificial. Tenim una profunda experiència en aplicacions de trànsit i transport per carretera, coneguts com a Sistemes Intel·ligents de Transport (ITS). Donada la naturalesa distribuïda del domini del trànsit: cooperativa, normativa, autònoma i independent dels conductors, el comportament del trànsit resulta ser un sistema complex, per la qual cosa resulta fonamental disposar d'eines intel·ligents amb les quals anticipar-se a les situacions que provoquen incidents. Aquests incidents impliquen enormes pèrdues econòmiques i de salut pública. Com a exemple, hem desenvolupat el sistema PITC (Plataforma Interactiva de Trànsit per Carretera) que proporciona informació en temps real a les administracions encarregades del trànsit perquè puguin prendre les accions més beneficioses en la gestió del trànsit, i també a les empreses de transport i als conductors perquè puguin triar dinàmicament la ruta més segura i ràpida per realitzar els seus itineraris, ajustant-se a les condicions actuals del trànsit, als mapes de risc i a la prognosis del trànsit. Tota aquesta informació s'obté en dues fases, mitjançant la integració de dades de diverses fonts públiques, de tercers, del propi vehicle i d'altres vehicles que circulen per les vies, alimentant amb aquestes dades a avançats models estadístics i integrant-los en sistemes d'aprenentatge profund.
Membres
Direcció |
---|
Personal investigador doctor | Dedicació al grup |
---|---|
100 % |
Línies d'investigació
Projectes
Organisme | Codi | Títol | Inici | Fi |
---|---|---|---|---|
AEI | PID2023-152472OB-I00 | ELECCIÓN DINÁMICA Y AUTÓNOMA DE ITINERARIOS DE TRÁFICO SEGUROS Y SOSTENIBLES | 01/09/2024 | 31/08/2027 |
UJI | UJI-B2019-35 | ESTUDIO Y ANÁLISIS DE UN FRAMEWORK CONECTADO PARA LA ELECCIÓN DINÁMICA Y AUTÓNOMA DE ITINERARIOS DE TRÁFICO (F-CEDAIT) | 01/01/2020 | 31/12/2022 |
Publicacions i Tesis
Articles en revistes
An agent-based platform to evaluate V2X routing road traffic scenarios Article
Vicente Ramón Tomás López, Luis Amable García Fernández, Adrián León Alonso.
SIMULATION MODELLING PRACTICE AND THEORY; Vol. 125 pp. 1-11. (2023). ISSN: 1569-190X
Semantic Modelling Approach for Safety-Related Traffic Information Using DATEX II Article
Jose Javier Samper-Zapater, Julián Gutiérrez-Moret, Jose Macario Rocha, Juan José Martínez-Durá, Vicente Ramón Tomás López.
INFORMATION; Num. 1 Vol. 15 pp. 1-26. (2023). ISSN: 2078-2489
A Framework for Enhancing the Operational Phase of Traffic Management Plans Article
Luis Amable García Fernández, Vicente Ramón Tomás López.
IEEE ACCESS; Vol. 8 pp. 204483-204493. (2020). ISSN: 2169-3536
A game engine to make games as multi-agent systems Article
Carlos Marín Lora, Miguel Chover Selles, José Martínez Sotoca, Luis Amable García Fernández.
ADVANCES IN ENGINEERING SOFTWARE ; Vol. 140 pp. 1-8. (2020). ISSN: 0965-9978
Tesis dirigides
Modelo de negociación autonómica para la asignación dinámica de recursos en entornos distribuidos. Aplicación a sistemas de aparcamiento inteligente (ITP)
Autoria: García Calderaro, José Francisco. Institució: Universitat de València. Data lectura: 21/03/24
Direcció: Martínez Durá, Juan; Tomás López, Vicente Ramón
Serveis
Més informació
Paraules clau