Sociología de la Tecnología, Medioambiental, Urbana y del Género

GRUPSOC

Sociologia de la tecnologia, sociologia mediambiental, sociologia del gènere, sociologia urbana, actitud, àrea metropolitana, canvi social, aspectes socials, tecnologies de la informació, innovació tecnològica, dones i societat.

Codi del grup: 026

Coordinació
Alcañiz Moscardó, Mercedes
Centre
FACULTAT DE CIÈNCIES HUMANES I SOCIALS
Departament
Dep. de Filosofia i Sociologia
Personal investigador Dedicació al grup
Ginés Sánchez, Francisco Javier 100 %
Gómez Nicolau, Emma 100 %
Martí Gual, Ana Maria 100 %
Piqueras Infante, Andrés 100 %
Querol Vicente, Vicente Alberto 50 %

Línies d'investigació

• Estudis de joventut
  • Sociologia del gènere:
    • Tècniques de reproducció assistida: aspectes socials i relacions de gènere.
    • Sociologia del treball - dones. Redefinició del concepte incloent-hi activitats productives no previstes en el mercat laboral. Dependència i asimetria entre les activitats desenvolupades en l’àmbit privat i el públic. Divisió sexista; integració laboral.
  • Sociologia rural: canvis socials en l’espai rural, desenvolupament rural, desigualtats socials derivades del lloc de residència.
  • Sociologia urbana: configuració de noves figures urbanes: àrees metropolitanes i regions urbanes en el context de la Comunitat Valenciana.
  • Sociologia mediambiental: aspectes socials de la crisi ecològica.
  • Sociologia de la tecnologia: hàbits i actituds de la població davant de les NTI.

Serveis tecnològics i tècniques disponibles

• Investigació social quantitativa i qualitativa (enquestes, entrevistes, grups de discussió, etc.).
  • Estudi dels canvis que experimenten els distints sectors de la població com a conseqüència del desenvolupament de noves figures urbanes: mobilitat urbana, hàbits de consum o formes de vida.
  • Estudis de la imatge social, de la receptivitat de la població davant de les noves tecnologies de la informació.
  • Anàlisi i estudis sobre la situació laboral o privada de la dona incloent-hi temes com ara formació, divisió del treball, integració, etc.
  • Estudis dels canvis operats en l’entorn rural: estructura població, mobilitat social i laboral, activitat econòmica, iniquitats territorials, etc.
  • Estudis aplicats a la dinamització sociocultural i al desenvolupament rural.

Codis UNESCO

Filtrar publicacions i projectes

Projectes d'investigació finançats amb fons públics

(Veure detalls)