Competències MECES, genèriques i específiques

21/04/2021 | InfoCampus
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

En el grau en Intel·ligència Robòtica per la Universitat Jaume I es garanteix el desenvolupament per part de l’estudiantat de les competències bàsiques recollides en el Reial decret 1393/2007:

  • Que l’estudiantat haja demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d’estudi que parteix de la base de l’educació secundària general, i se sol trobar en un nivell que, tot i que fa servir llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l’avantguarda del seu camp d’estudi;
  • Que l’estudiantat sàpiga aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d’una forma professional i posseïsca les competències que solen demostrar-se per mitjà de l’elaboració i defensa d’arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d’estudi;
  • Que l’estudiantat tinga la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d’estudi) per a emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d’índole social, científica o ètica;
  • Que l’estudiantat puga transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat;
  • Que l’estudiantat haja desenvolupat aquelles habilitats d’aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d’autonomia.


Aquestes competències bàsiques es concreten en les següents competències genèriques i/o específiques avaluables corresponents als objectius genèrics i exigibles per a obtindre el títol.

CG - Competències genèriques

CG01 - Capacitat d’anàlisi i síntesi
CG02 - Capacitat d’organització i planificació
CG03 - Comunicació oral i escrita en llengua nativa
CG04 - Coneixement d’una llengua estrangera
CG05 - Capacitat de gestió de la informació
CG06 - Resolució de problemes
CG07 - Treball en equip
CG08 - Raonament crític
CG09 - Aprenentatge autònom
CG10 - Creativitat
CG11 - Iniciativa i esperit emprenedor

CT - Competències transversals

CT1 - Actuar de manera ètica, igualitària, inclusiva, responsable i sostenible, amb si mateix, amb les altres persones, amb la societat i amb el planeta en el seu conjunt.

 

E - Competències específiques

E1 - Resoldre els problemes matemàtics que puguen plantejar-se en la intel·ligència robòtica. Aptitud per a aplicar els coneixements sobre: àlgebra lineal, geometria, càlcul diferencial i integral; equacions diferencials i en derivades parcials; mètodes numèrics; algorítmica numèrica; probabilitat; estadística i optimització.

E2 - Descriure els conceptes bàsics de camps i ones i electromagnetisme, teoria de circuits elèctrics, circuits electrònics, principi físic dels semiconductors i famílies lògiques, dispositius electrònics i fotònics, i la seua aplicació per a la resolució de problemes propis de la intel·ligència robòtica.

E3 - Conèixer i comprendre les propietats fonamentals de la llum i dels instruments òptics i la seua aplicació a la resolució de problemes propis de la intel·ligència robòtica.

E4 - Utilitzar conceptes bàsics de les lleis generals de la mecànica per a la resolució de problemes propis de la intel·ligència robòtica.

E5 - Comprendre els conceptes bàsics de matemàtica discreta, lògica, algorítmica i complexitat computacional, i la seua aplicació per a la resolució de problemes propis de la intel·ligència robòtica.

E6 - Descriure l’ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació en intel·ligència robòtica.

E7 - Usar de manera eficient els tipus i estructures de dades més adequades en la resolució de problemes en l’àmbit de la intel·ligència robòtica.

E8 - Utilitzar els principis fonamentals i tècniques bàsiques de la programació distribuïda i en temps real en la resolució de problemes propis de la intel·ligència robòtica.

E9 - Analitzar, dissenyar, construir i mantindre aplicacions de manera robusta, segura i eficient, triant el paradigma i els llenguatges de programació més adequats en l’àmbit de la intel·ligència robòtica.

E10 - Triar i implementar formats adequats de visualització de dades segons la naturalesa de la informació en l’àmbit de la intel·ligència robòtica.

E11 - Validar el funcionament de sistemes informàtics amb l’aplicació de principis de proves de programari i eines d’automatització de proves en l’àmbit de la intel·ligència robòtica.

E12 - Dissenyar, implementar i avaluar sistemes de presa de decisions a partir de la recopilació, anàlisi i gestió de grans quantitats de dades en l’àmbit de la intel·ligència robòtica.

E14 - Utilitzar coneixements de l’estructura, organització, funcionament, interconnexió dels sistemes informàtics i els fonaments de la seua programació en la resolució de problemes propis de la intel·ligència robòtica.

E15 - Desenvolupar processadors específics i sistemes encastats, així com desenvolupar i optimitzar el programari d’aquests sistemes en l’àmbit de la intel·ligència robòtica.

E16 - Analitzar i avaluar plataformes paral·leles i distribuïdes, així com desenvolupar i optimitzar programari per a aquestes, en l’àmbit de la intel·ligència robòtica.

E17 - Aplicar les característiques, funcionalitats i estructura de les xarxes de computadors en aplicacions de l’àmbit de la intel·ligència robòtica.

E18 - Descriure i classificar els diferents components d’un sistema robòtic intel·ligent i les diferents tipologies i morfologies de robots.

E19 - Dissenyar i implementar sistemes de control automàtic bàsics per a sistemes d’esdeveniments discrets i processos continus en l’àmbit de la intel·ligència robòtica.

E20 - Triar i utilitzar els sensors i actuadors més adequats per a sistemes robòtics.

E21 - Dissenyar i implementar sistemes de control avançats en l’àmbit de la intel·ligència robòtica.

E22 - Aplicar entorns de treball de programació de robots en la programació de sistemes robòtics intel·ligents.

E23 - Analitzar, avaluar, seleccionar i configurar plataformes de maquinari per al desenvolupament i execució d’aplicacions i serveis informàtics en l’àmbit de la intel·ligència robòtica.

E24 - Usar aplicacions i programari de simulació i visualització de robots.

E25 - Modelitzar i simular l’estructura, cinemàtica i dinàmica d’un robot manipulador articulat; conèixer i aplicar tècniques de planificació del moviment; i dissenyar i programar sistemes de manipulació robòtics.

E26 - Programar sistemes i algorismes de localització, construcció de mapes i navegació per a robots mòbils, segons les seues característiques d’actuació i percepció.

E27 - Descriure els components d’un robot mòbil i capacitat de desenvolupar sistemes intel·ligents de navegació i control de robots mòbils.

E28 - Descriure els diversos camps d’aplicació de la robòtica i dissenyar i aplicar solucions per a aquests: robòtica mòbil, robòtica de serveis, teleoperació de robots, logística i gestió de magatzems, robots aeris, robots marins i subaquàtics, robots cooperatius i robots humanoides.

E29 - Descriure les diferents tècniques de la intel·ligència artificial i els seus camps d’aplicació, així com les disciplines relacionades amb la intel·ligència artificial.

E30 - Aplicar tècniques de resolució de problemes basades en els principis de la intel·ligència artificial: agents intel·ligents; cerca; lògica; planificació; representació del coneixement; raonament probabilístic; reconeixement de formes i aprenentatge automàtic.

E31 - Dissenyar i integrar arquitectures i sistemes intel·ligents per a robots i sistemes físics.

E32 - Aplicar mètodes d’extracció d’informació a partir de la informació percebuda per càmeres i sensors 3D al desenvolupament d’aplicacions en robots i sistemes intel·ligents.

E33 - Aplicar les principals tècniques de comunicació i interacció entre humans i sistemes robòtics intel·ligents.

E34 - Comunicar-se de manera oral i escrita en anglès en l’àmbit de les tecnologies de la informació i les comunicacions.

E35 - Descriure de manera adequada concepte d’empresa, marc institucional i jurídic i l’organització i gestió d’empreses.

E36 - Descriure i aplicar les nocions i directrius fonamentals de l’ètica i la deontologia professional, així com de les seues implicacions per a una ètica de l’activitat de la intel·ligència robòtica.

E37 - Integrar en la societat robots amb l’aplicació de criteris ètics de confiança i responsables, i saber transmetre els beneficis que la robòtica i la intel·ligència artificial pot aportar, sense ignorar els riscos d’una incorrecta aplicació.

E38 - Dissenyar i construir sistemes digitals, que incloguen computadors, sistemes basats en microprocessador i sistemes de comunicacions en l’àmbit de la intel·ligència robòtica.

E39 - Analitzar, avaluar i seleccionar les plataformes de maquinari i programari més adequades per al suport d’aplicacions encastades i de temps real en l’àmbit de la intel·ligència robòtica.

E40 - Programar cèl·lules de manipulació industrial.

EEPP - Integrar-se en un entorn de treball real i en l’estructura d’aquest entorn per a desenvolupar-hi una tasca professional de l’àmbit de la intel·ligència robòtica.

TFG - Realitzar, presentar i defensar individualment davant un tribunal universitari un exercici original, consistent en un projecte en l’àmbit de la intel·ligència robòtica de naturalesa professional en el qual se sintetitzen i integren les competències adquirides en els ensenyaments.

Informació proporcionada per: InfoCampus