Antecedents de l'Aula d'Innovació Artística UJI -encultura

19/04/2021 | SASC
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

L’any 2013 neix Sincronies, un projecte d'art públic concebut i produït per l'Espai d'art contemporani de Castelló i la Universitat Jaume I, per a la zona rural de les Comarques de Castelló i que tenen com a objectiu produir una constel·lació d'art permanent i temporal en la seva geografia.

Amb aquesta iniciativa volíem trencar amb un prejudici massa estes entre polítics i gestors culturals que assignava a l’entorn rural la funció de preservar el nostre patrimoni cultural i on no hi havia lloc per a la contemporaneïtat que aporten les arts plàstiques. Per sota d’això encara existia un discurs més tòxic i era el que afirmava que els habitants del món rural no estaven preparats per e entendre l’art contemporani

I així va sorgir la intervenció de Lara Almarcegui en Benlloc, Muntanya per a: Terra de les obres del gasoducte. 150 m3 de terra del subsol per a crear una escultura que es transforma amb el temps. 

Després de Benlloc va ser Sant Mateu qui va acceptar el repte i vàrem crear La-re-mi-la Festa de la roba bruta un projecte d´art públic realitzat per Jordi Colomer en col·laboració amb el músic Carles Santos i la Banda de Música de Sant Mateu.

I poc a poc la constel·lació va creixent i van sorgint noves iniciatives, cada vegada més participatives com ara el FAVA, Festival d’Arts de Vilanova d’Alcolea o Enclave Land Art de Vistabella. 

I seguim innovant amb nous projectes com el que va coordinar Rafa Tormo a la Mata. Els Guions de La Mata. Un interior al vent. Projecte de dinamització socio/artística i cultural, l’acció Benvolguts, Benvolgudes...qui som? de Neus Lozano o l’actual projecte Kessler que Rafa Tormo està duent a terme en diversos municipis rurals de les Comarques de Castelló.

Antecedents de l'Aula d'Innovació Artística
Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals