L'Aula Jazz Pharmaceuticals de l'UJI entrega el premi a l'excel·lència en formació en Neurociències L'estudiant del Grau en Medicina que ha rebut el guardó ha sigut Víctor Alonso Chornet

22/02/2024 | FCS

L'Aula Jazz Pharmaceuticals de Neurociències de la Universitat Jaume I ha fet lliurament del premi de Neurociències a l'estudiant del Grau en Medicina Víctor Alonso Chornet, en un acte que ha comptat amb la presència del degà de la Facultat de Ciències de la Salut, Eladio Collado; el director de l'Aula, Javier S. Burgos, i el Market Access Director de Jazz Pharmaceuticals a Espanya i Portugal, José Luis Sánchez.

Segons ha explicat el director de l'Aula, Javier S. Burgos, aquest reconeixement té com a objectiu premiar l'excel·lència en la formació de les matèries relacionades amb la neurociència en el Grau de Medicina. Concretament, s'han presentat a la convocatòria 25 estudiants que han realitzat en els últims tres cursos acadèmics les assignatures de «Sistema Nerviós i Òrgans dels Sentits»; «Psicologia», «Malalties Neurològiques i Oftalmològiques» i «Psiquiatria». Després de la valoració de la nota en les diferents assignatures, l'estudiant premiat ha sigut Víctor Alonso Chornet, que ha rebut el guardó de 1.500 euros.

Per la seua part, José Luis Sánchez, de Jazz Pharmaceuticals, ha destacat en la seua intervenció que «estem molt orgullosos de col·laborar amb l'UJI i ens il·lusiona aquest premi, que pretén sensibilitzar els futurs metges sobre aquesta àrea terapèutica que té encara molt camí per recórrer, i que ho farà de la mà dels que ara estan en les aules d'aquesta universitat».

En aquesta línia, ha explicat que Jazz Pharmaceuticals és una companyia biofarmacèutica que està actualment centrada en dues àrees terapèutiques: neurociències i oncohematologia, i ha destacat com aqueix focus en neurociències els ha fet veure «la importància d'aquestes patologies, especialment en els casos d'epilèpsia, que continuen suposant un estigma per a molts pacients i per a les seues famílies, per la qual cosa treballem per a millorar la vida de les persones que pateixen epilèpsies refractàries», ha apuntat.

L'Aula Jazz Pharmaceuticals de Neurociències, creada el maig de 2023, té per objecte impulsar estratègies que permeten visibilitzar l'àmbit de les neurociències, a través del foment de la docència, la investigació, la difusió del coneixement i la innovació en aquest sector.

Informació proporcionada per: Facultat de Ciències de la Salut