Noves tècniques de reconstrucció 3D per a l'estudi dels circuits hipotalàmics

Data: 9 de novembre

Horari: 12 h

Acte: Conferència

Títol: Noves tècniques de reconstrucció 3D per a l'estudi dels circuits hipotalàmics

Lloc: Sala de Juntes de la Facultat de Ciències de la Salut

Entitat: Màster d'Investigació en Cervell i Conducta

Dirigida a: estudiantat del Màster d'Investigació en Cervell i Conducta i qualsevol persona interessada

Ponent: Sandra Jurado Sánchez és actualment investigadora a l'Institut de Neurociències d'Alacant (CSIC-UMH). Doctorada pel Departament de Bioquímica i Biologia Mol·lecular de la Universitat Complutense i amb nombroses col·laboracions amb reconeguts investigadors internacionals, va arribar a la Universitat de Maryland com a investigadora independent, amb el seu propi programa científic. Actualment, lidera el Laboratori de Neuromodulació Sinàptica com a Científica Titular del SCIC. Des de l'any 2020. Sandra és directora del Departament de Neurobiología cel·lular i de Sistemes, i la coordinadora de la Comissió d'Igualtat en el IN.

Sinopsi: Es mostrarà un resum dels avanços més recents realitzats en el seu laboratori, centrat en elucidar el paper de substàncies neuromoduladores com l'oxitocina i la vasopresina, en el processament i emmagatzematge de la informació en el cervell. En particular, la seua investigació cerca entendre el paper d'aquests neuropèptids hipotalàmics en la regulació de comportaments complexos com la interacció social. A més de presentar les seues últimes dades, es discutirà extensament l'aplicació de noves tècniques de transparentat de teixit, principalment la tècnica iDISCO + , que han suposat una revolució en l'anàlisi de la formació i plasticitat de circuits neuronals específics durant condicions fisiològiques i patològiques.

Informació proporcionada per: Facultat de Ciències de la Salut