Cal que feu especial atenció a la redacció del text de la web, ja que no és el mateix escriure en un mitjà que en un altre, i la redacció web té unes característiques que cal tindre presents.
El primer consell a l’hora de redactar per a la web és que sigueu directes i concisos, oferint sols la informació que siga necessària. Heu d’incloure la informació que creieu que la persona usuària necessita, sense repetir-la en diversos apartats.
La segona recomanació és que escrigueu frases curtes. S’aconsella utilitzar el menor nombre de paraules possible, no ser redundants i utilitzar un llenguatge senzill i clar. A més, cal que intenteu escriure paràgrafs curts, de manera que cada paràgraf continga una idea. I recordeu sempre a qui va adreçada la web, per a intentar mantenir sempre el mateix estil.
És convenient que seguiu aquestes indicacions:
La piràmide invertida és una estructura clara i organitzada usada en el periodisme i les ciències de la comunicació per a organitzar la informació de manera que atraga i mantinga l'atenció del lector. És l'estructura bàsica de les notícies, ja que el temps dels receptors de la informació és escàs i cal comunicar de manera efectiva. Cal ser clars i concisos. En el ciberperiodisme, el lector salta ràpidament d'una pàgina a una altra si no li interessa el contingut, per això és important que les dades principals estiguen al començament dels textos.
L'estructura de piràmide invertida és la més útil en el treball amb cercadors, ja que ordena la informació de manera clara i concisa. Els algorismes de Google registren el temps que passa una persona en una pàgina, on fa clic i quan l'abandona. Aquesta informació s'utilitza per a donar una bona experiència d'ús a altres usuaris, la qual cosa posiciona les pàgines web. Per tant, com millor estiga redactat el text, més temps passarà en la pàgina un usuari i més ben posicionada estarà en cercadors, la qual cosa atraurà empreses de publicitat.
Si l'algoritme d'un cercador decideix que el contingut d'una pàgina web no és rellevant, el seu posicionament no és bo. No obstant això, es pot millorar el posicionament utilitzant la piràmide invertida, col·locant el més important davant i utilitzant al llarg de tot el text paraules clau que ajuden a aconseguir un major nombre de visites a la web.
És un paràgraf en el qual s'explica la idea principal del text. Ha de ser atractiu i capaç d’atraure l'atenció del lector. Inclou paraules clau que faciliten el posicionament en cercadors.
És el suport o desenvolupament de l'encapçalament. Té com a funció completar la idea presentada en l'entrada i ampliar alguns aspectes d'aquesta.
En la resta de paràgrafs es desgranen les dades en ordre decreixent a la seua importància. En aquest apartat anirien els detalls.