Exposició | «LA MIRADA AMBULANTE: Una “road movie” musical» d'Alfredo Tobía Llotja del Cànem

01/03/2024 | SASC

Títol
Exposició | «LA MIRADA AMBULANTE: Una “road movie” musical» d'Alfredo Tobía

FotoGràficaMent

Calendari exposistiu
Del 14 de març al 27 d’abril de 2024

Llotja del Cànem. C/ de Colom, 22. Castelló de la Plana

Apertura i visita guiada a càrrec de l’autor:
Dijous, 14 de març a les 19 h

Activitats complementaries:
Sessió especial Photobook Club Castelló amb l’autor:
Dimecres, 17 d’abril a las 19 h (Entrada lliure fins completar l'aforament)

Horari de sala:
De dimarts a dijous de 18.30 a 20.30 h,
divendres i dissabtes d’11.30 a 13.30 h  i de 18.30 a 20.30 h.
Diumenge, dilluns i festius (19, 28, 29 de març) tancada.

Descripció
Perseguint un desig del qual probablement cap dels dos n’era conscient fins que va ser formulat en veu alta, Ariel Rot i Alfredo Tobía van fer la motxilla i es van embarcar en una aventura que els va portar a recórrer el nostre país durant tres anys amb la intenció d’«escoltar-lo». I com que no hi ha viatge que es pree sense el seu corresponent quadern de bitàcola, Tobía va anar captant amb la seua càmera als personatges amb els quals van compartir moments extraordinaris, músics de diferents gèneres, vinculats als seus llocs d’origen, que configuren el panorama sonor i emocional de la nostra geografia: Jorge Ilegal en els Penya-segats del l’Infern, Kiko Veneno en els arrossars de Coria del Río, Tomatito en el desert de Tavernes, Ana Curra en el Monestir de Sant Lorenzo de l’Escorial, Anni B Sweet en La Alhambra, Love Of Lesbian en el Circ Raluy Legacy... I així, quilòmetre a quilòmetre, cançó a cançó, foto a foto, va anar forjant-se La mirada ambulante, la prova palpable que «un viatge es viu tres vegades: quan el somiem, quan el vivim i quan el recordem».

Entitats
Universitat Jaume I i Generalitat Valenciana – Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport

Cartell en pdf

Photobook Club Castelló | Alfredo Tobía