Qui pot participar? Vies d'accés al programa

11/12/2023 | UO

El programa s’adreça a tres col·lectius d’estudiantat amb bons resultats bé siguen al batxillerat o al grau universitari. En qualsevol cas, serà la Universitat qui et seleccionarà i contactarà amb tu si estàs en alguna d’aquestes situacions:

• Millor Nota d'Accés al Grau. Has tingut un rendiment excel·lent en el batxillerat, i després de fer la prova d’accés a la universitat, tens una nota igual o superior a 9,5 (sobre 14 punts).
  • Soc Olímpic. Has quedat entre els tres finalistes en qualsevol de les modalitats de les olimpíades acadèmiques i premis de promoció de grau que es porten a terme durant el batxillerat als centres de secundària  (més informació: olimpiadesacademiques.uji.es) i et matricules en un dels graus de l'oferta acadèmica de l'UJI, formant part del programa Soc Olímpic

​Si no has estat seleccionat/ada per a participar al programa quan accedeixes a la Universitat, tens la via d'accés per a estudiantat de segon curs i posteriors:

• Segon curs i posteriors. En aquest cas, no has estat seleccionat/seleccionada per accedir al programa des del primer curs, però tens un bon expedient acadèmic al grau que estàs cursant, interès i motivació per la investigació. Pots accedir al programa, si el grup o institut d’investigació que t’interessa, emplena una carta de motivació i l'acompanya del teu expedient acadèmic, per a ser valorat junt amb una entrevista personal a la Unitat d'Orientació.

Com sol·licitar l’accés al programa?

Si accedeixes el primer curs bé per tindre la millor NAU per al teu grau o per haver segut finalista de les Olimpíades o Premis en segon de batxillerat, la Universitat et seleccionarà d’ofici.

Si eres de segon curs o posteriors, els passos a donar són els següents:

1. Trobar un grup o institut d’investigació que treballe en línies de recerca que et resulten interessants.

Es poden consultar el següents enllaços de l’OCIT sobre:

• Grups d’investigació:

• Instituts d’investigació:

2. El grup o institut ha d’emplenar una carta de motivació que trobarà en l’apartat de DOCUMENTS, per tal de sol·licitar la incorporació a l’estudiantat de segon curs i posteriors al seu equip de treball.

3. A la carta de motivació que ha d’emplenar el grup caldrà afegir una còpia de l’expedient de grau de l’estudiantat, que ha de ser mínim de notable (serveix la còpia informativa de l’IGLU).

4. El termini per a sol·licitar l’accés per aquesta via serà de setembre a gener.

Informació proporcionada per: Unitat d'Orientació