IN MEMORIAM, Mònica García Renedo

05/04/2017 | SCP

El passat 13 de març de 2017 va faltar, conseqüència d'una llarga malaltia, l'autora de diverses obres col·lectives i en col·laboració de Publicacions de la Universitat Jaume I, Mònica García Renedo, En el seu record reproduïm un escrit que li dediquen el seus companys i companyes de treball.

El passat 13 de març, la nostra benvolguda companya i amiga Mónica ens va deixar. És molt difícil expressar amb paraules el que ha suposat per a totes i tots nosaltres aquesta pèrdua.

Mónica ha sigut un regal per al món, un exemple d'esperança, ha sigut una persona vital i entusiasta que ha contagiat totes les persones que hem estat al seu voltant la seua passió per la vida i pel treball que ha exercit com a tècnica de l'Observatori Psicosocial de Recursos en Situacions de Desastre (Opside) de l'Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat (OCDS). De fet, va ser Mónica qui amb la seua tesi doctoral va impulsar la creació de l’Opside en la Universitat Jaume I, un observatori innovador i que ha servit com a exemple en l'atenció psicosocial en desastres. Ha sigut una pionera en la gestió, la recerca i la formació en atenció en desastres des del punt de vista de la prevenció i superació de les situacions potencialment traumàtiques a les quals les persones ens veiem exposades en el nostre dia a dia.

Una treballadora incansable, intel·ligent i innovadora que va fer de l’afrontament de l'adversitat i la psicologia positiva la seua filosofia de vida. Per a aquest afrontament, va seguir l'actitud del surfista enunciada per Bucay (un dels seus autors favorits): «És millor descobrir el camí segons les pedres que ens anem trobant perquè les ones marquen el camí».

És molt difícil fer-nos a la idea que ja no la tornarem a veure, però segur que ella voldria que tots seguírem endavant recordant-la com el que ha sigut: una bona persona. Tenia un tarannà conciliador i generós, i ens quedem amb la seua dedicació, perseverança, prudència, constància i generositat. Ella ens seguirà inspirant...

Mónica ens deixa la seua alegria i les seues ganes de viure, a més del seu exemple per a enfrontar i afrontar les adversitats. Volem destacar la gran fortuna d'haver compartit tants anys amb ella i haver pogut gaudir de la seua presència, la seua companyia, la seua amistat i, sobretot, les seues rialles. Ha sigut un luxe poder conèixer-la i compartir amb ella molt bons moments. GRÀCIES, BONICA.

Adéu-siau, campiona.

BREU CURRÍCULUM

Llicenciada en Psicologia per la Universitat Jaume I

Doctora en Psicologia per la Universitat Jaume I