Borriol acull la presentació del llibre «Un país en gris i negre. Memòria històrica i repressió franquista a Castelló»

09/05/2017 | SCP

Borriol acollirà dijous 11 i divendres 12 de maig de 2017 una nova jornada al voltant de la Memòria Històrica amb diversos actes organitzats per l'Ajuntament de Borriol amb la col·laboració del Grup per la Recerca de la Memòria Històrica de Castelló i el Grup de Recerca en Patrimoni Immaterial de Borriol.

Els actes començaran el dijous 11 de maig de 2017 a les 19.30 hores a la sala d'actes de l'ajuntament borriolenc amb la presentació del llibre «Un país en gris i negre. Memòria històrica i repressió franquista a Castelló» a càrrec del seu autor, Juan Luis Porcar. En aquesta obra, editada per Publicacions de la Universitat Jaume I, Porcar explica com es va organitzar la maquinària repressiva del règim a la província de Castelló, l'organització del sistema judicial i carcerari i com s'articula una repressió sistemàtica i indiscriminada sobre els vençuts.

Acompanyant a la presentació es projectarà informació i documentació relativa a la localitat de Borriol, ja que ha sigut diversa la informació i la memòria oral recollida durant els últims anys.Després, Maribel Peris, del Grup per la Recerca de la Memòria Històrica de Castelló, obrirà un debat sota el títol "Projectes de memòria oral" que donarà pas a la presentació del Grup de Recerca en Patrimoni Immaterial de Borriol.

Per finalitzar, l'endemà divendres 12 de maig, a l'Escola d'adults de Borriol es farà el taller "Rescatant del record: la recerca del patrimoni històric immaterial", que començarà a les 18 hores.

Aquestes jornades s'emmarquen dins del cicle «Memòria i Història» que enguany compleix la seua segona edició.