06/09/2016 | SCP

• EMMA COHEN, AUTORA DE PUBLICACIONS DE LA UNIVERSITAT JAUME I, D.E.P

Publicacions de la Universitat Jaume I va publicar el llibre d’Emma Cohen, La libreta francesa. Mayo del 68, l’any 2010, precisament el mes de juliol, el mateix que ha succeït el decés de l’autora. Ara fa just sis anys. Aquella va ser una edició especial, fora de col·lecció, amb tipografia Courier i tapa, avalada per l’Institut d’Estudis Feministes i de Gènere, amb una introducció de Patricia Badenes Salazar i epíleg de Rosalía Torrent.

En la llibreta, una mena de diari escrit en primera persona, es constata que no tothom que estigué en el maig francès el va viure, ni tothom s'hi agità amb les seues consignes o somnià gestos nous. Emma Cohen, sí. Aquesta llibreta transmet les seues vivències, sensacions, d'una manera extraordinàriament atractiva, amb frases exactes, privilegiades per la immediatesa de la crònica i la bellesa de la paraula justa. La llibreta es llig amb la mateixa agitació que, sens dubte, tingueren aquells dies; delimita llocs i actuacions; transmet el bullici d'una ciutat que buscava amb passió el que, també sens dubte, hi havia sota l'asfalt; cita noms propis que un dia van voler la revolució i aquells altres que van voler trencar l'abast dels seus signes.

Descanse en pau, Emma Cohen.