Visita de l'editora de la Universitat Cardenal S. Wyszynski de Varsòvia

14/09/2015 | SCP

PUBLICACIONS DE LA UNIVERSITAT JAUME I HA REBUT LA VISITA DE L’EDITORA DE LA UNIVERSITAT CARDENAL S. WYSZYNSKI DE VARSÒVIA

Emmarcada dins del Staff Mobility for Training (Erasmus +), per al personal d’administració i serveis, Publicacions de la Universitat Jaume I, l’editorial universitària de Castelló, entre el 7 i l’11 de setembre de 2015 ha rebut la visita d'Elżbieta Sobczak, directora de l'editorial universitària de la Universitat Cardenal Stefan Wyszyński de Varsòvia, Polònia.

L’estada presencial que ha consistit en compartir despatx amb l’editora de Publicacions de la Universitat Jaume I durant la totalitat de la jornada laboral i algunes hores també fora (dinar). Així mateix ha mantingut entrevistes amb tots els membres de l’editorial al voltant dels seus respectius rols i dedicacions. La visita ha mostrat interès en qualsevol aspecte de funcionament i organització de l’editorial i també del servei.

En concret les seues expectatives es centraven:

-       Com funciona el procés d’aconseguiment de ressenyes i informes avaluadors.

-       Procés de selecció i tria de llibres per a editar.

-       Interès per com funcionem amb el màrqueting editorial (fires, promocions, presentacions, encontres amb autors…)

-       Llibres electronics: edició, formats, mercat i difusió…

-       Com funciona la distribució editorial

-        La nostra experiència amb l’edició en open access i les llicències creative commons

-       Plataformes per a revistes acadèmiques (OJS)

-       Qüestions de finançament (patrons, autors?...)

L’estada ha coincidit en l’obtenció per part de la Universitat Jaume I de dos premis nacionals d’edició universitària.