Al llarg d'aquests anys han sorgit una sèrie de publicacions que recullen les diferents visions i reflexions sobre la política universitària, i que a continuació es detallen:
Els rànquins universitaris, mites i realitats
Editors: Vicent Climent. Francesc Michavila i María Ripollés. Sinopsis:Triar entre universitats per a trobar el lloc òptim on estudiar una disciplina és alguna cosa que no és un baladí. Triar entre universitats per a desenvolupar conjuntament amb elles programes capdavanters de recerca científica pot ser una decisió amb importants conseqüències econòmiques. Comparar i triar, com el vell reclam. Aquest llibre pretén ser una reflexió sobre les maneres i les maneres de comparar les universitats i una anàlisi dels principals instruments que s'utilitzen actualment per a fer-ho. Aqueixos són els rànquings universitaris.
Editors: Francisco Michavila, María Ripollés i Francesc Esteve. Sinopsi: El procés de canvi que es va iniciar a Bolonya i en el qual està immersa la universitat espanyola és una oportunitat inigualable per a la reflexió sobre la funció de la Universitat com a motor del progrés econòmic i social de la societat. És per açò, que aqueix procés de canvi no acaba amb un llistat de títols de grau ni amb unes normes per a la seua elaboració, compartides per tots els europeus. Després del primer pas, espera el segon. Sobre aqueix camí per caminar s'ocupen les pàgines que segueixen.
Ocupació i noves titulacions a Europa
Editors: Francisco Toledo i Francisco Michavila. Sinopsi: La universitat espanyola està necessitada de canvis. En els últims vint-i-cinc anys ha progressat molt, però encara li queda un llarg camí per recórrer. La seua incorporació al procés de construcció de l'Espai Europeu d'Educació Superior posa al seu abast una oportunitat inigualable ja que suposa que quasi quatre mil universitats s'adapten, innoven i convergisquen per a articular el que el Parlament Europeu considera un dels principals impulsors de l'economia del coneixement: «la integració de la dimensió econòmica i innovadora amb la recerca i educació».
Universitat i Economia a Europa
Editors: Francisco Toledo, Francisco Michavila i Eva Alcón. Sinopsi: Temps arrere, va dir Ortega que Espanya era el problema i Europa la solució. Mirava més enllà dels Pirineus i veia l'avanç de la civilització. Progrés fundat en l'educació, en la cultura i en el creixement econòmic. Intuïa el filòsof que la universitat tindria molt a veure amb les millores socials, amb l'elevació del nivell de vida dels ciutadans i amb el creixement econòmic. A la seua manera ho deixe dit en els seus escrits, com ho va fer Giner i com ho va fer Azaña.
Espai de articles d'autors convidats