L'experta Graciela Curuchelar aborda la resiliència en la mediació policial en una jornada formativa de la Càtedra de Mediació Policial

18/05/2016 | Càtedra de Mediació Policial

La sala de formació de la prefectura de la Policia Local de Vila-real va acollir dijous 17 la jornada «Resiliència en la mediació policial», a càrrec de l'experta internacional en mediació i conciliació Graciela Curuchelar. La xarrada va estar organitzada per la Càtedra de Mediació Policial Ciutat de Vila-real de la Universitat Jaume I i l'Escola de Formació Policial de Vila-real.

La ponent és advocada, notària, mediadora i conciliadora en relacions de consum, a més de professora de la Càtedra Universitària a la Universitat de Salamanca i professora de postgrau a la Universitat de San Isidro (Buenos Aires) i la Universitat de Barcelona (UB). Curuchelar, que és també formadora de mediadors i conferenciant en l’àmbit internacional, arriba expressament des d'Argentina per a explicar la resiliència com a enfocament o estratègia aplicada en la mediació policial.

El curs, en la inauguració del qual van participar el regidor de Seguretat Ciutadana i Mobilitat, Javier Serralvo, i la directora de la Càtedra vila-realenca, Carmen Lázaro, aborda, entre altres qüestions, el concepte de resiliència i la seua aplicació en la mediació; les bases biològiques, psicològiques i socials de la resiliència en la família i la seua utilitat en les parts d'una mediació familiar, així com el paper dels microsistemes en la producció de resiliència. La jornada es dirigeix a membres de les forces i cossos de seguretat, estudiants, professionals de la mediació i de la psicologia.

Informació proporcionada per: Càtedra de Mediació Policial