La Càtedra FACSA-UJI i l’IUPA creen Water UJI, un hub tecnològic al sector de l’aigua per a Castelló

16/11/2020 | IUPA

La Càtedra FACSA d’Innovació en el Cicle Integral de l’Aigua i l’Institut de Plaguicides i Aigües (IUPA) de la Universitat Jaume I impulsen la creació de Water UJI, un hub tecnològic en el sector de l’aigua per a Castelló, projecte finançat per l’Agència Valenciana d’Innovació (AVI) de la Generalitat Valenciana.
El projecte sorgeix com a resposta als reptes que haurà d'afrontar la província de Castelló en matèria d'aigua. Desafiaments com l'escassetat endèmica d'aquest recurs, agreujada pels efectes del canvi climàtic, i la necessitat d'assegurar el subministrament amb recursos sostenibles i de qualitat, seran prioritats en el desenvolupament econòmic i social de les pròximes dècades.
Water UJI pretén alinear les capacitats de recerca de la Universitat amb els reptes i necessitats de diversos sectors en relació a l'aigua. Per aconseguir-ho, es fomentarà la col·laboració de l'UJI amb les empreses i emprenedors del sector per innovar en la recerca de solucions eficients i competitives. A més, s'orientarà a les administracions en la priorització de les polítiques de suport i estímul que afrontin els futurs desafiaments mediambientals.
L'aigua, com a recurs que abasta diferents àmbits de l'activitat humana de manera transversal, és una part essencial en sectors com l'agricultura, la gestió urbana, el turisme, la indústria ceràmica o la ramaderia, entre d'altres. És per això que el projecte crearà trobades sectorials que permetin analitzar la situació concreta de cada àrea, alinear les necessitats amb les estratègies existents a nivell local, nacional i europeu i buscar solucions innovadores que puguin arribar a el mercat. Aquest procés no és possible sense la creació de sinergies entre la universitat, les empreses i les administracions, objectiu principal d'Hub Water UJI.

Més informació sobre Water UJI en: www.catedradelagua.uji.es/….

Informació proporcionada per: Institut Universitari de Plaguicides i Aigües