David Fabregat ha rebut el premi a la millor comunicació oral presentada en la SECyTA 2018

11/10/2018 | IUPA

L’Estudiant David Fabregat Safont, becari predoctoral en el Institut Universitari de Plaguicides i Aigües (IUPA) de la Universitat Jaume I de Castelló, ha rebut el premi a la millor comunicació oral presentada en la XVIII Reunió Científica de la Societat Espanyola de Cromatografia i Tècniques Afins (SECyTA 2018), celebrada la primera setmana d’octubre a Granada, pel treball Rapid identification of synthetic cathinones in seized products taking profit of the full capabilities of triple quadrupole analyser. Aquest premi, es suma al obtingut a la millor comunicació pòster en la XVI Reunió Científica de la Societat Espanyola de Cromatografia i Tècniques Afins (SECyTA, Sevilla 2016), i al premi a la millor comunicació oral presentada en la VIII Reunió de la Societat Espanyola d’Espectrometria de Masses (SEEM-VIII, Barcelona 2017).

DFSLes catinones sintètiques són estimulants d’origen sintètic que pertanyen al grup de les noves substàncies psicoactives. En 2017, més de 1.8 tones de catinones sintètiques van ser confiscades en Europa. El treball premiat presenta una innovadora aplicació dels diferents modes de treball de l’analitzador de masses de triple quadrupol per a la identificació d’aquestes substàncies de forma no dirigida en mostres confiscades. Aquesta eina resultarà especialment útil per a aquells laboratoris forenses que només disposen d’aquesta instrumentació analítica.

L’estudi s’ha desenvolupat de forma íntegra en el IUPA, i ha sigut recentment publicat en la revista internacional Forensic Toxicology .

David Fabregat Safont és graduat en Química (Premi Extraordinari de Grau) i ha cursat el Màster Interuniversitari en Tècniques Cromatogràfiques Aplicades. Actualment, és personal investigador en formació, beneficiari d’una beca predoctoral del Ministeri d’Educació (MEC-FPU). Ha publicat un total de set articles científics en revistes internacionals, així com deu comunicacions en congressos nacionals i internacionals. Està realitzant la tesi doctoral baix la supervisió dels professors Juan Vicente Sancho i María Ibáñez en el Grup d’Investigació de Química Analítica i Salut Pública, dirigit pel professor Félix Hernández, i integrat en el IUPA.

Informació proporcionada per: Institut Universitari de Plaguicides i Aigües