Estrena online de [Confinados], curtmetratge documental realitzat per l'alumnat del taller de vídeo «Trastorn visual» de la Universitat Jaume I

02/06/2020 | LABCOM

[Confinados] es una obra col·lectiva en la qual es retrata en primera persona els sentiments, pors, vivències i reflexiones personals dels propis alumnes i alumnes, a causa del confinament provocat por la pandèmia del coronavirus.

El próximo ​miércoles 3 de juny de 2020 a les ​19 hores s'estrena [Confinats], curt documental realitzat por l'estudiantat que ha participat en el taller de vídeo «Trastorn visual» del curs 2019/2020 organitzada por l'Aula de Cinema i Creación Juvenil del Servei d'Activitats Socioculturals de la Universitat Jaume I i en el qual también ha col·laborat el Laboratori de Ciències de la Comunicación de la mateixa universitat. La proyección es realitzará en el canal de Youtube del propi taller de vídeo.

La idea del projecte sorgeix després de declarar-se l'estat d'alarma i davant la impossibilitat de continuar presencialment les classes del taller de vídeo. El curtmetratge documental reflexiona sobre el que suposa el confinament i les conseqüències derivades de él: ERTES, distanciament social, formación online i el futur postcoronavirus, mostrant el costat el meús humà, íntimo i reflexiu de l'alumnat del taller, un col·lectiu heterogéneo quant a edats, ocupacions i perspectives de futur.

Al costat del curtmetratge documental, también s'estrenarán, a través el Canal Youtube del propi Taller, altres peces audiovisuals realitzades de manera individual por els alumnes i alumnes i que también tenen com a eix temático el coronavirus. I también es podrá trobar treballs realitzats en les uńltimas edicions del taller.

El taller de vídeo del ​Servei d'Activitats Culturals de la Universitat Jaume I aquestá obert a tota la societat, dirigit especialment a totes aquelles persones que volen expressar-se mitjançant el vídeo sense tenir coneixements o experiència previs, i el seu objectiu es trobar una forma adequada d'expressar una idea con unes eines básicas i senzilles. Al llarg de les 140 hores que dura el taller, l'alumnat produeix pequeños projectes de vídeo que, generalment somie les seues primeres obres audiovisuals.

Podeu accedir al teaser del documental a través del següent link.

Informació proporcionada per: Laboratori de Comunicació