Dos projectes d’alumnes del Grau en Comunicació Audiovisual de l’UJI han participat en el I Programa Atenea de la Biennal «Dona i cinema»

04/10/2019 | LABCOM

Els projectes de les alumnes de Comunicació Audiovisual «Lienzos libres» de Lucía Sáiz Alegre i «Després de la teua marxa/Tras tu partida» de Laura Calomarde Juárez, Paula Ortiz Anquela (estudiant d’Infermeria a l’Escola de la Fe) i Violeta Martín Burgos (estudiant de Filologia Anglesa a la UV), han participat en el Programa Atenea «Eines per a noves cineastes» entre les cinc peces elegides per a la Biennal Internacional «Dona i cinema».

En el curtmetratge documental Lienzos libres de Lucía Sáiz Alegre, un grup de dones reflexionen sobre els cànons i tabús a què s’enfronta el cos femení. Tot això, després què l’artista valenciana Claudia Sahuquillo convertisca els seus cossos en un llenç sota el seu projecte Skin is the new canvas, en què usa l’art com a eina d’alliberament del nu femení.

La ficció Després de la teua marxa/Tras tu partida de Laura Calomarde Juárez, Paula Ortiz Anquela i Violeta Martín Burgos, conta la història de Gemma, de vint-i-nou anys, que acaba de perdre la seua mare, les cendres de la qual porta dins d'una urna. La dona està apàtica i viu la rutina amb desgana, menjant poc i ignorant les trucades. Mentrestant, Júlia, una infermera de trenta-cinc anys, comença el dia amb antidepressius i alcohol, intentant ofegar els seus sentiments. Finalment, es decideix a telefonar a Gemma i li comunica que la seua mare va morir per una negligència, desfent-se així dels seus remordiments però deixant a la jove totalment confusa i devastada.

El Programa Atenea és una iniciativa promulgada per l’Associació «Dona i cinema» i organitzada per l’Institut Valencià de Cultura amb la col·laboració de la Universitat de València, la Universitat Politècnica de València, la Universitat Jaume I de Castelló, la Universitat Miguel Hernández d’Elx, l’Escola d’Art i Superior de Disseny de València, i el Col·legi Major Rector Peset.

La iniciativa naix de la necessitat de promoure el talent de joves directores (amazonas) en la fase final de la seua carrera universitària o recentment graduades, a través d’una sèrie de tutories personalitzades amb expertes del sector (ateneas), amb la finalitat d’orientar, aconsellar i potenciar la viabilitat dels seus projectes.

Més informació: https://donaicinema.es/

Informació proporcionada per: Laboratori de Comunicació