La Universitat Jaume I, com a universitat pública compromesa amb la societat, avalua contínuament l’impacte que la pandèmia de la COVID-19 està tenint i tindrà sobre la nostra comunitat universitària i sobre el nostre entorn. Des de l’inici de la crisi sanitària hem treballat sense descans per adaptar-nos a aquesta situació en tots els àmbits d’actuació de la Universitat, mantenint l’activitat universitària i posant en el centre a les persones. També, des del primer moment, ens hem situat al costat de la societat, utilitzant els recursos propis per lluitar contra aquesta crisi amb accions com l’oferiment d’equipaments d’impressió 3D per a la fabricació de respiradors, la prestació de suport psicològic al personal sanitari, l'oferiment d'equips i connexions 3G a estudiantat amb pocs recursos, o l’adaptació d’espais i equips per fer les proves PCR al campus per diagnosticar la COVID-19.

Ara necessitem la col·laboració de tots i totes, perquè els efectes d’aquesta pandèmia estan afectant, i afectaran notablement en el futur, al nostre estudiantat més vulnerable, amb problemes econòmics o situacions sobrevingudes per aquesta crisi. L'UJI destina recursos propis a beques, però no són suficients i volem aconseguir que cap persona es quede sense poder estudiar a la Universitat per aquesta situació. No podem perdre tota una generació de talent.

Al mateix temps, a l’UJI som conscients del paper clau de la ciència i la investigació en la lluita contra la Covid-19. Estem treballant en diversos projectes d'investigació per a desenvolupar noves ferramentes preventives, diagnòstiques i terapèutiques per millorar la resposta de salut pública davant la pandèmia. Però necessitem la col·laboració de la comunitat universitària i de tota la societat per poder ampliar les línies de recerca i posar en marxa nous estudis i projectes d’investigació contra la COVID-19.

Eva Alcón

Missatge d'Eva Alcón, Rectora de la Universitat Jaume I

"A la Universitat Jaume I hem fet un esforç extraordinari per a respondre a la pandèmia i ho hem fet, en primer lloc, preservant la salut individual i col·lectiva de la comunitat universitària, i també, adaptant tota la nostra docència, la investigació i la gestió a una modalitat no presencial. Això ha sigut possible gràcies a l'esforç de tota la comunitat universitària.
Ara bé, som ben conscients que aquesta pandèmia té i tindrà efectes socials i econòmics en el nostre estudiantat i en les seues famílies, i per això llancem aquesta campanya de recaptació de fons, uns fons que volem destinar, en primer lloc, a beques del nostre estudiantat. Ja destinem beques pròpies a l'estudiantat però davant d'aquesta situació extraordinària, necessitem més fons per a beques, i per això et demanem la teua ajuda. Demanem la teua ajuda perquè cap estudiant quede exclòs de la Universitat per motius econòmics, i també per a no perdre talent que com a societat no ens podem permetre.
Aquests fons també els destinarem a la recerca. Ha quedat clar durant aquesta pandèmia, que la ciència és clau per a respondre a aquesta i altres pandèmies que haurem d'afrontar en el futur. Per això volem llançar dos nous projectes d'investigació sobre la COVID19 que se sumaran a tot l'esforç que estem fent per desenvolupar ferramentes de prevenció, diagnòstic i terapèutiques
".

Perquè en moments excepcionals necessitem accions extraordinàries.

Som UJI contra la COVID-19.
Tu també hi sumes. Fes-te'n donant.