Presentació

30/11/2021 | InfoCampus

El grau en Història i Patrimoni és una titulació nova que recupera els estudis històrics a la Universitat Jaume I per a donar resposta a la demanda que la societat de Castelló ha manifestat cap a aquesta mena d’estudis des de la creació de la nostra Universitat. Naix d’una doble herència: d’una banda és una adaptació, més perfilada,  de l’antiga llicenciatura en Humanitats –en la qual es van integrar els estudis històrics i artístics arran de la creació de la Universitat Jaume I el 1991–, estudis humanístics amb els quals continua compartint un percentatge significatiu de crèdits en els primers cursos. D’altra banda, entronca amb la llicenciatura en Geografia i Història, la qual s’impartia a l’antic Col·legi Universitari de Castelló des de 1973 fins a la creació de l’UJI. L’adaptació a l’espai europeu d’educació superior ha constituït un bon moment per a donar resposta a aquesta demanda social, tot aprofitant l’existència d’un cos consolidat de docents i investigadors. Oferim així una titulació innovadora que, a una base de coneixement multidisciplinari fonamentat en els sabers humanístics generals, afegeix una formació específica en les ciències històriques, geogràfiques i artístiques. D’altra banda, la unió de les disciplines històriques i patrimonials en una mateixa titulació constitueix un element d’originalitat del grau en el context del mapa acadèmic estatal.

El grau en Història i Patrimoni estudia el passat de les societats humanes i les seues realitzacions culturals i artístiques, desenvolupant les capacitats de raonament, comprensió crítica, planificació, comunicació i valoració.

Carmen Maria Fernández Nadal

Vicedegana del grau en Història i Patrimoni