Rosa Agost Canós, elegida membre de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL)

16/03/2021 | TRAD

L'Acadèmia Valenciana de la Llengua ha triat, després de la celebració del ple realitzat divendres passat 12 de març, les set noves acadèmiques amb les quals es renovarà un terç dels seus membres.

Les noves acadèmiques, que entraran a formar part de la institució el pròxim 15 de juny, són: Àngels Gregori Parra, Rosa Agost Canós, Maria Josep Marín Jordà, Sandra Montserrat Buendia, Maria Àngels Francés Díez, Carme Manuel Cuenca i Vicenta Tasa Fuster.

Àngels Gregori, doctora en Didàctiques Específiques per la Universitat de València, destaca en l'àmbit de la investigació sobre les geografies literàries. Actualment dirigeix la Fundació Francisco Brines, és presidenta de l'Organisme per a la Projecció Internacional de la Literatura (PEN) i és considerada una de les millors escriptores de poesia.

Rosa Agost és professora titular de la Universitat Jaume I i imparteix la docència en el camp de la Traducció i Interpretació. En l'àmbit de la investigació s'ha centrat principalment en la traducció audiovisual, la teoria i la metodologia de la traducció i la variació lingüística.

Maria Josep Marín és professora titular de Filologia Catalana a la Universitat de València i en l'actualitat s'ocupa de la gestió de la Secretaria del Departament. Així mateix, és membre del Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana.

Sandra Montserrat, professora de la Universitat d'Alacant, és doctora de Filologia Catalana, membre numerari del Institut d'Estudis Catalans i forma part del Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana.

Maria Àngels Francés és doctora en Filologia Catalana i actualment és professora titular a la Universitat d'Alacant, on imparteix docència de matèries lingüístiques, literàries i didàctiques. En l'actualitat és comissària de l'Escriptora de l'Any, Carmelina Sánchez-Cutillas.

Carme Manuel Cuenca és catedràtica de Filologia Anglesa, especialitzada en literatura nord-americana a la Universitat de València. Com a investigadora ha dirigit tesi i projectes d'investigació en anglés, castellà i valencià, molts d'ells sobre temàtica intercultural.

Vicenta Tasa, doctora en Dret, és professora de Dret Constitucional i Ciència Política a la Universitat de València. Igualment, ha sigut codirectora de la Càtedra de Drets Lingüístics i assessora en aquest mateix camp del rectorat de la UV.

Des del Departament de Traducció i Comunicació, felicitem la nostra companya Rosa Agost per la seua elecció.

Informació proporcionada per: Departament de Traducció i Comunicació