22/11/2019 | SASC

El projecte Patrimoni – PEU participa en la II Jornada de Patrimoni Cultural (Barcelona)

El proper 7 de novembre tindrà lloc a l'Auditori de la Pedrera (Barcelona) la segona edició de la Jornada de Patrimoni Cultural i el projecte Patrimoni – PEU de la Universitat Jaume I participarà amb la conferència” Mirades singulars: els reptes dels comunitats patrimonials com a eina de coneixement i socialització del patrimoni”.

La II Jornada de Patrimoni Cultural està organitzada per l'Agència Catalana del Patrimoni Cultural i compta amb la col·laboració de la Fundació Catalunya La Pedrera. Aquesta activitat s'emmarca en la celebració de les Jornades Europees del Patrimoni que promou el Consell d'Europa.

La segona edició de la Jornada de Patrimoni Cultural porta per títol “Memòria i Futur del paisatge: activant el patrimoni” i té com a objectiu plantejar un espai des del qual dialogar i debatre sobre el patrimoni cultural com a espai de possibilitats a partir de diferents models de gestió, iniciatives institucionals i projectes concrets.

Mirades singulars: els reptes de les comunitats patrimonials com a eina de coneixement i socialització del patrimoni”. Ángel Portolés
A nivell local comencen a filar-se noves interaccions entre les persones i el patrimoni en les quals el subjecte ja no és només constructor, conservador, protector i divulgador. La casuística i perfil d'aquests grups és variada, complexa i rica i parteix del dret a conèixer i gaudir el patrimoni i de la necessària reflexió i decisió consensuada i participada dels detalls, característiques i condicions d'aqueix nou marc de relacions.

En aquesta conferència compartirem, a manera d'exemple, tot un seguit d’iniciatives locals que, en el marc del projecte Patrimoni del Programa d’Extensió Universitària de la Universitat Jaume I de Castelló, planifiquen, dissenyen i realitzen projectes locals de coneixement i posada en valor del patrimoni. Però que, més enllà, convergeixen fins a teixir junts contextos compartits de col·laboració i participació. Espais relacionals des dels quals es constitueixen xarxes polièdriques de persones al voltant del patrimoni.

En definitiva, parlarem de les Comunitats Patrimonials. Propostes que situen el patrimoni com a element des del qual generar connexions afectives que puguen perllongar-se en el temps, generar dinàmiques i afavorir espais de trobada des dels quals compartir coneixement. Que treballen per a garantir el coneixement i socialització del patrimoni des d'accions que parteixen de l'emoció, el vincle, la identificació o la pertinença. I que, en paral·lel, reflexionen, amb la mateixa força i passió, sobre la seua pròpia supervivència a mitjà i llarg termini.

Més informació, programa i inscripció:
II Jornada de Patrimoni Cultural – 2017. Memòria i futur del paisatge: activant el patrimoni. 7 de novembre de 2017. Auditori de La Pedrera (Barcelona).

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals