El PEU participa en les III Jornades de museus i col·leccions museogràfiques de la Comunitat Valenciana

22/11/2019 | SASC

Data: 28 i 29 de setembre de 2018
Acte: Jornades
Títol: III Jornades de museus i col·leccions museogràfiques de la Comunitat Valenciana
Lloc: Aras de los Olmos i Chelva
Hora: a partir de les 9 hores
Entitat: Generalitat Valenciana, Universitat de València.

El Programa d’Extensió Universitària (PEU) de la Universitat Jaume I (UJI) participa en les III Jornades de museus i col·leccions museogràfiques de la Comunitat Valenciana amb les intervencions d’Àngel Portolés com a coordinador del projecte Patrimoni i Anabel Ejarque, membre de la xarxa tècnica del PEU-UJI.

Les jornades “A museu obert. Museu, territori i desenvolupament rural”, se celebren els dies 28 i 29 de setembre a les localitats d’Aras de los Olmos i Chelva, respectivament, a la comarca de la Serranía.

Aquest espai de trobada comprèn el concepte de museu en el sentit més ampli de la paraula i per tant, va més enllà dels seus murs per arribar al territori i les persones. En aquest sentit concebem el museu com a element clau per a la dinamització del territori i la seua oportunitat de desenvolupament. Segons expliquen des d’Equip351, gestors del projecte, “les jornades serviran d'espai de trobada, formació i reflexió sobre quin paper tenen, o poden tindre, els museus, com a intèrprets del territori on es troben i com a dinamitzadors de les comunitats humanes amb què es relacionen”.

Destaquem la col·laboració del PEU per partida doble, amb les intervencions d’Àngel Portolés com a coordinador del projecte Patrimoni del PEU-UJI en la taula rodona “Noves mirades als museus” compartida amb representants de la Universitat de València, el museu de Prehistòria de València i amb la presència també de l’inspector de Museus i Béns Mobles de la Direcció Territorial d’Alacant. I també la intervenció d’Anabel Ejarque, AODL de Forcall (Castelló) i membre de la xarxa tècnica del PEU-UJI que compartirà amb els assistents com és la gestió d’un museu al territori rural, a partir de la seua experiència dins de la Col·lecció Museogràfica permanent de Forcall.

La trobada està organitzada per la Direcció Territorial de València i la Direcció General de Cultura i Patrimoni i gestionada i produïda per Equip351. A més a més, compta amb la participació de diverses entitats del món de la política i l’educació, així com d’experiències viscudes al territori mateix.

Podeu consultar el programa complet ací.

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals