Exposició | CARLOS ASENSIO SANAGUSTÍN | GLITCH HOUSES - Beques Habitat MENADOR espai cultural

26/01/2023 | SASC

Periode expositiu
Del 26 de gener al 26 de feber de 2023

Titol
Exposició | CARLOS ASENSIO SANAGUSTÍN | GLITCH HOUSES - Beques Habitat

Horari de visita lliure
De dilluns a divendres de 9:30 a 20:30 h
Dissabtes de 10:30 a 13:30 h i de 17:30 a 20:30 h
Diumenges i festius de 10:30 a 13:30 h

Sala Polivalent de MENADOR espai cultural

Cicle
Beca Hàbitat Artístic 2022

Descripció
Aquest treball és una continuació de la sèrie Glitch Houses, en la qual es pretén generar un vincle entre l’efecte glitch, una anomalia que apareix en la imatge, i el mal funcionament del sistema que gestiona de manera deficient aspectes com el relatiu al medi ambient.
Entrada lliure

Organitza
Ajuntament de Castelló

CARLOS ASENSIO SANAGUSTÍN (Castelló de la Plana, 1986) desenvolupa la seua activitat com a artista plàstic i docent. És llicenciat en Belles Arts i posseeix un màster en Producció Artística per la Universitat Politècnica de València, on es troba realitzant el programa de Doctorat en Art i Producció. També ha cursat un programa d’estudi en el Berlin Art Institute, on va rebre classes magistrals de la mà de Bernhard Martin o Larissa Fassler, entre d’altres.

En el seu currículum destaquen diverses exposicions individuals entre les quals cal citar les realitzades en el Centro de Arte Tomás y Valiente de Fuenlabrada, en el Museu Municipal d’Albacete i el Centro 14 d’Alacant. Quant a mostres col·lectives, ha exposat tant en l’àmbit nacional com europeu: Open Studios de GlogauAIR, BAAM#3 en Monopol Berlin, Atlas del arte español 2021, Affordable Art Fair d’Amsterdam, Arte Madrid o Estampa, diverses edicions de Marte Fira Internacional d’Art Contemporani de Castelló, etc.
A més, algunes de les seues peces són presents en importants col·leccions privades com el Museu Europeu d’Art Modern i Piramidón Centre d’Art Contemporani a Barcelona, el Museo Arte Contemporanea Sicilia de Catània i institucions públiques com el Museu de la Ciutat de Castelló. La seua obra és present també en col·leccions particulars d’Espanya, Portugal, Itàlia, França, Països Baixos, Suècia, Alemanya, Bèlgica i els Estats Units.

GLITCH HOUSES
Aquest cos de treball és una continuació de la sèrie Glitch Houses, en la qual es pretén generar un vincle entre l’efecte glitch, una anomalia que apareix en la imatge, i el mal funcionament del sistema que gestiona de manera deficient aspectes com el relatiu al medi ambient. En aquest cas examina la degradació de la naturalesa en els últims setanta anys. Per a això utilitza el format díptic, que presenta dos fotografies originals dels anys cinquanta, realitzades pels seus avantpassats i que formen part del seu arxiu personal. Al costat de cada quadre, inclou una interpretació de cada imatge que ha estat manipulada digitalment amb l’objectiu de crear una visió de l’estat actual d’aquells paisatges que hui es troben en una condició més degradada.

D’altra banda, ha portat una d’aquestes obres al món de la gràfica, realitzant una tirada d’aquesta. La tècnica utilitzada ha estat una mescla de risografia i serigrafia, en un intent d’experimentar amb les seues possibilitats expressives.

Informació proporcionada per: Servei d'Activitats Socioculturals