L'UJI Motorsport FS Team competirà a Hongria i Itàlia En les proves, l'equip de l’UJI competirà amb les millors universitats internacionals

30/01/2017 | SCP

L'equip UJI Motorsport FS Team de la Universitat Jaume I ha aconseguit classificar-se per a les proves de Formula Student a Hongria i a Itàlia que se celebraran aquest estiu. En elles, l'equip de l’UJI competirà amb universitats de tot el món amb el seu nou monoplaça.

Format per 30 estudiants de diferents titulacions de la Universitat Jaume I, UJI Motorsport FS Team participa en Formula Student, la competició estudiantil de motor més important d'Europa. Està avalada per grans enginyers i empreses com ara Bosch, Land Rover, Jaguar o Mercedes Benz, i són aquestes grans companyies les que ajuden a innovar i formar-se a joves en el món de l'automobilisme des de fa més de 30 anys.

Formula Student organitza durant l'època estival diferents competicions per Europa i l’equip UJI Motorsport ha aconseguit classificar-se en tres de les proves: la celebrada a Hongria, una altra a Itàlia i finalment al mític circuit de Montmeló, a Barcelona. Per a accedir a aquests circuits l'equip ha hagut de realitzar diferents exàmens i proves i ha aconseguit ser dels pocs equips espanyols que s'han classificat per a alguna de les competicions.

Una competició on estan els millors equips

Sens dubte, la prova en què més difícil ha sigut classificar-se ha sigut la d'accés al circuit d'Euro-Ring a Hongria. La competició, que se celebrarà del 20 al 23 de juliol, es troba dins de la llista d'esdeveniments oficials de Formula Student.

En l'examen es van registrar més de 120 equips de 28 països diferents per a tan sols 40 places en totes les categories, i UJI Motorsport va aconseguir obtenir la vuitena posició i ser un dels tres equips espanyols classificats.

Per a poder arribar preparats a Hongria, l'equip també participarà en una prova celebrada a Itàlia el mateix mes de juliol al circuit Riccardo Paletti, per a acabar la temporada al circuit de Montmeló a Barcelona l'última setmana d'agost.

Durant tota la temporada, l'equip haurà d'enfrontar-se amb la realització de proves tant estàtiques com dinàmiques on es valorarà el disseny i el cost, el compliment de la normativa i l'eficiència del monoplaça. Ja en els circuits, els jutges i enginyers de la competició avaluaran la qualitat i innovació del projecte. Per aquest motiu, juntament amb el suport de l’UJI i de grans empreses, l'equip pretén aconseguir un bon resultat i situar així la universitat com un referent d'enginyeria en l'àmbit europeu.

Formula Student, el futur de l'enginyeria automobilística

Cada vegada són més les empreses capdavanteres en el sector de l'enginyeria automobilística que veuen com a requisit imprescindible haver format part d'un equip de Formula Student durant la seua època universitària. Això es deu al fet que la prova crea l'escenari ideal perquè els estudiants demostren i avaluen les seues capacitats per a oferir un producte complex i integrat en l'exigent entorn d'una competició automobilística. A més, es converteix en l'oportunitat perfecta per a ser vistos per grans empreses del sector que aposten per joves talents.