El Paranimf celebra el desè aniversari amb una mirada transversal i inclusiva

17/09/2019 | SCP

La programació del Paranimf per a aquesta tardor està conformada per tot tipus de formats amb especial atenció a la dansa contemporània amb la participació del Paranimf en el circuit d’àmbit estatal Danza a escena.

En línies generals, les propostes artístiques i interdisciplinàries ofereixen una mirada transversal i inclusiva en el panorama creatiu de les arts escèniques. A més, enguany té un caire especial perquè aquest setembre fa deu anys des que el Paranimf va obrir les seues portes com a espai cultural i acadèmic a la Universitat Jaume I de Castelló. Durant aquest temps s’ha consolidat com una infraestructura de referència més enllà de la ciutat universitària.

Les representacions han començat el divendres 13 de setembre amb una més que interessant proposta adreçada a tots els públics. Es tracta de Mur, una peça que parteix de la filosofia de les arts inclusives normalitzades dins de les programacions regulars. A través del circ i amb un elenc de dotze persones, l’obra intenta construir un futur entre tots els integrants de l’espectacle, un mur fet de cubs que cau i es trenca, i es fa i es desfà.

Per a iniciar el variat programa de dansa, podrem veure La desnudez, de la companyia de Daniel Abreu, que en la passada edició dels Premis Max va estar guardonat com a millor espectacle de dansa, millor intèrpret masculí i millor coreografia. L’obra és una proposta poètica sobre el fet de saber estimar-se. Les representacions de dansa prosseguiran amb l’obra Set of sets, de la companyia de Guy Nader i María Campos amb música en directe de Miguel Marín. Un altre espectacle que passarà pel Paranimf serà La gramática de los mamíferos, de la companyia de María Suárez, una obra de flamenc contemporani amb tocs d’humor, i L’increïble assassinat d’Ausiàs March, una divertida ficció musical per a públic jove i adult de la companyia Crit Teatre.

Al mes de novembre el Paranimf acollirà també les funcions de la 27a Mostra Reclam, de les quals una està inclosa en el Trovam. A més, hi haurà circ contemporani, teatre documental amb clar contingut social i també comptarà com a colofó del programa amb l’actuació en novembre de Nuria Espert interpretant el Romancero Gitano de Federico García Lorca, sota la direcció de Lluís Pasqual.

Pel que fa al cinema tindrem els cicles habituals en versió original, amb la col·laboració, com sempre, de l’Institut Valencià de Cultura com a seu de la Filmoteca a Castelló. El cicle «Nou cinema» començarà amb la francoxinesa Largo viaje hacia la noche, de Bi Gan, una de les pel·lícules més suggestives de la temporada; després la catalana Els dies que vindran, de Carlos Marqués Marcet, guanyadora de la Biznaga d’Or, Millor Director i Millor Actriu al Festival de Màlaga de 2019; el documental Diego Maradona, d’Asif Kapadia, sobre la figura del controvertit futbolista; Castelló Rock City, de Cristian Font i Pascual Ibáñez, producció sobre l’escena musical de les últimes dècades a Castelló, o La Virgen de Agosto, última pel·lícula de Jonás Trueba, entre altres. El cicle «En pantalla gran» estarà dedicat a recordar Bernardo Bertolucci, de qui al novembre farà un any de la seua mort, amb projeccions dels títols més destacats de la seua filmografia.

També tindrem la projecció especial de Llavors que van creixent. Fosa 22, dirigida per Óscar Navarro i Sergi Tarín, i produïda per la Delegació de Memòria Històrica de la Diputació de València on han col·laborat l’Ateneu Republicà de Paterna i el Laboratori de Comunicació de l’UJI.

En la web de la Universitat, en l’apartat de cultura, es pot consultar la programació completa amb tot detall per a ampliar informació.

Programació