L'UJI i Ciclogreen llancen un repte de mobilitat sostenible La campanya va coincidir amb la celebració de la Setmana Europea de la Mobilitat

01/10/2019 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló i l'empresa Ciclogreen han llançat un projecte pilot d'incentius, anomenat «Urban Mobility Challenge», amb l'objectiu de fomentar els desplaçaments sostenibles fins a la universitat o el lloc de treball.

La iniciativa estava oberta a tot el públic i cercava promoure l'ús de la bicicleta, els patinets, el transport públic i els viatges a peu. Per a això, Ciclogreen va crear una aplicació per a telèfons mòbils en la qual les persones que es sumaren a aquest repte podien guanyar diferents premis a través d'un sistema de punts.

Les persones que van acumular almenys 100 cicles amb bicicleta, a peu, transport públic o cotxe compartit van entrar en el sorteig de múltiples regals com ara motxilles, gots tèrmics o horts urbans. Per cada quilòmetre amb bici, corrent o en patinet, cada usuari acumulava 2 cicles. Si l'usuari acudia a la universitat o al seu lloc de treball caminant, obtenia 4 cicles. D'altra banda, si les persones participants en aquest repte van decidir compartir cotxe, obtenien 1 cicle per cada 4 quilòmetres recorreguts, mentre que els qui es van desplaçar utilitzant el transport públic, van rebre 1 cicle per cada quilòmetre.

Aquesta activitat va coincidir amb la Setmana Europea de la Mobilitat que es va celebrar del 16 al 22 de setembre de 2019, una campanya coordinada pel Ministeri per a la Transició Ecològica que aquest any va portar el lema «Camina con nosotr@s». L'objectiu d'aquesta edició ha sigut sensibilitzar a la ciutadania i als responsables polítics sobre les conseqüències negatives de l'ús irracional del cotxe a les ciutats, així com dels beneficis dels desplaçaments sostenibles.