La Universitat Jaume I participa en la Nit de l’Art de Castelló amb diverses activitats

13/05/2019 | SCP

La Universitat Jaume I ha participat en la 13a edició de Nit de l’Art de Castelló amb diverses activitats: un taller de jazz per als més menuts, una performance d'educació artística, un programa de ràdio en directe i diverses exposicions del Festival Imaginària «Fotografia en primavera». A més, la programació de la Nit de l’Art ha inclòs l'actuació del clarinetista i professor de música de l'UJI Chema Peñalver.

En el marc de «Menuda Nit», la Llotja del Cànem ha acollit el taller «Cemijazz: canta en família», en el qual cinc músics han acostat el jazz als més menuts i les seues famílies. En aquest mateix espai, professorat i personal del Departament d'Educació i Didàctiques Específiques ha realitzat una performance amb globus titulada «Aprén a ensenyar art», una proposta que tractava de crear un espai de reflexió on plantejar-se com ens relacionem amb l'art, en els diferents nivells educatius i amb les manifestacions d'art contemporani. Per a això han realitzat accions performatives artístiques i pedagògiques que promouen una activitat lúdica i col·laborativa amb els participants. Aquesta acció estava vinculada al Màster Universitari en Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes que ofereix l'UJI i que el pròxim curs inclourà quatre noves especialitats com són Música, Arts Plàstiques, Educació Física i Català.

D'altra banda i per tercer any consecutiu, Vox UJI Ràdio, l'emissora universitària, ha realitzat un programa radiofònic especial des de la plaça de l'Hort dels Corders. En aquest espai, estudiantat de la titulació de Periodisme ha entrevistat els participants i organitzadors des dels diferents punts on s'han realitzat les activitats d'aquesta edició de la Nit de l’Art.

D'altra banda, Chema Peñalver, professor de música de l'UJI, també ha participat en aquesta edició de la Nit de l'Art amb un concert a l'Espai Cultural Obert de la plaça de les aules de Castelló. Allí ha presentat el seu nou disc, Blowing the groove, un nou projecte musical que lidera el clarinetista castellonenc Chema Peñalver i amb el qual ja han actuat en el festival Jazz a Castelló, en el Festival de Jazz del Palau de la Música de València, en el Real Jazz de Vila-real i el Festival Internacional de Jazz de Peníscola. En aquest concert, Peñalver ha presentat el seu nou repertori, completament original, basat en la fusió de jazz amb el funk, el soul i el rock, amb un gran protagonisme dels instruments de vent. Formen part d'aquest projecte músics reconeguts i consolidats en l'escena del jazz nacional, com el bateria Jesús Gallardo i el pianista Juan de Ribera, el veterà baixista José María Parreño (The Veterans, Four on Six) i una secció de vent integrada per components de l'UJI Big Band amb Inma Martínez, Alberto Martín, Carlos Valls i Adolfo Cebreiro.

Finalment, els assistents a la Nit de l’Art han pogut gaudir de les exposicions del Festival Imaginària «Fotografía en primavera» que es mostren en els espais que col·laboren en aquest esdeveniment, moltes amb un horari especial. Objetos que hablan de personas de Pablo Chacón a la Llotja del Cànem; Birds of pollution de Carmen Sayago i Paisajes de madera de Pepe Ferrer, al Menador espai cultural, en són algunes.