Vuit idees innovadores promogudes per la comunitat universitària participen en el nou Bootcamp emprenedor organitzat per Espaitec

04/06/2019 | SCP

Bootcamp x Entrepreneurship és un programa dirigit a totes aquelles persones vinculades a la Universitat Jaume I que tinguen una idea emprenedora i vulguen aprendre quins són els primers passos que cala donar en el seu camí emprenedor. En la primera edició d'aquest nou format, organitzat pel Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I (Espaitec) i l'acceleradora Social Nest Foundation, han participat vuit idees de projectes promoguts principalment per alumnat i personal investigador de l'UJI.

Dels vuit projectes seleccionats cinc estan promoguts per alumnat de grau i màster, dos per investigadors i un per personal d'administració i serveis. Entre les idees treballades a través del bootcamp trobem projectes basats en la psicologia positiva i noves tecnologies educatives; iniciatives centrades en tecnologies per al desenvolupament d'assajos de biodegradació barats i automatitzats; dispositius per a provar teràpies immunes en cert tipus de càncers, o la creació d'una xarxa social basada en l'afinitat i la generació de comunitats.

Des del dimecres fins avui els assistents al bootcamp han descobert, a través de sessions teoricopràctiques, les eines necessàries per a poder continuar donant forma als seus projectes. Durant la primera sessió, van aprendre les competències necessàries per a emprendre amb Luis Martínez, coach certificat de la Comissió Europea. A continuació Raquel Gálvez, formadora i consultora en processos de disseny d'experiència d'usuaris, els va ensenyar a fer una recerca dels futurs usuaris dels seus productes o serveis.

Miguel Tito, especialitzat en metodologies d'emprenedoria i innovació, va ser el responsable de la segona sessió celebrada el dijous 23. En aquesta sessió, els aspirants a emprenedors van posar en pràctica eines de les metodologies de Design Thinking i Lean Startup per a poder generar un model de negoci que faça el seu projecte viable. La jornada de formació va finalitzar amb Óscar Lozano, emprenedor de la startup per a la prevenció de l'ictus Rithmi, qui els va explicar en primera persona el seu camí emprenedor. Avui finalitza el Bootcamp x Entrepreneurship amb Margarita Albors, experta en emprendimiento i inversió d'impacte, amb qui estan treballat metodologies per a fer crèixer l'impacte social de les seues iniciatives i practicant com fer una presentació de projecte d'èxit.

Aquesta acció de divulgació de l'emprenedoria té el suport de la Conselleria d'Educació, Recerca, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb l'objectiu de fomentar la creació d'empreses innovadores sorgides de la comunitat universitària. Les persones que vulguen donar continuïtat a la seua idea podran fer-ho a través d'UJI Emprèn Onsocial, el programa d'emprenedoria social i tecnològica de la Universitat Jaume I, que té previst obrir inscripcions per a la tercera edició al setembre de 2019.

Altres notícies d'Espaitec:

La setena edició del Castelló Global Program comença carregada de novetats

L'spin-off SemanticBots posa en marxa dos nous bots de conversa intel·ligents en empreses de Castelló

Dos antics alumnes de l'UJI creen Wisclic, una eina per a facilitar al màxim el treball dels desenvolupadors informàtics