L'UJI aconsegueix nou medalles en els Campionats d'Espanya Universitaris

07/05/2019 | SCP

Aquest cap de setmana s'han disputat a Castelló les competicions de taekwondo i atletisme que s'emmarquen dins dels Campionats d'Espanya Universitaris 2019 i que han sigut organitzats per la Universitat Jaume I. Aquests tornejos, celebrats els dies 4 i 5 de maig, han comptat amb prop de 700 esportistes de 62 universitats de tot Espanya i han reunit l'elit de l'esport universitari del nostre país.

Els combats de taekwondo es van celebrar el dissabte 4 de maig al pavelló esportiu de l'UJI durant tot el dia i hi van participar 192 taekwondistes. La universitat castellonenca va participar amb tres esportistes en la categoria femenina. En primer lloc, els atletes van realitzar el pesatge i la reunió tècnica durant la tarda del 3 de maig, mentre que els combats es van dividir en dues jornades, una el dissabte al matí i una altra a la tarda. En finalitzar cada jornada es va procedir al lliurament de medalles. D'altra banda, a més de la competició de combat, també es va celebrar una de poomsae. L'UJI no va aconseguir cap metall en aquest campionat. En la competició de combats, Elisa Marín va caure en l'últim sospir del segon combat, mentre que la seva companya Carla Moratal no va aconseguir passar de la primera ronda. En la categoria poomsae, Nuria Águila va obtenir una puntuació de 18.9.

Quant a les proves d'atletisme, es van celebrar al llarg del dissabte i durant el matí del diumenge al complex esportiu Gaetà Huguet. L'ajuntament de Castelló va cedir aquest espai municipal perquè els atletes gaudiren de les millors condicions possibles. En els campionats d'atletisme van competir un total de 499 estudiants, dels quals 24 eren de la Universitat Jaume I, convertint-se així en la tercera universitat que més esportistes aportava només per darrere de la Universitat de València i de la Universitat Catòlica San Antonio. Algunes de les actuacions més destacables del cap de setmana van ser les del campió d'Espanya de salt d'altura Alexis Sastre o la de l'atleta abanderada dels campionats, Carmen Ramos. De fet, Sastre va obtenir l'or en aquesta categoria amb una marca de 2,20 metres que li permet competir amb la selecció nacional absoluta en els europeus. Els Campionats d'Espanya Universitaris van reunir alguns dels noms més destacats de l'atletisme nacional, com per exemple les atletes Solange Pereira o Patricia Urquía.

La Universitat Jaume I ha aconseguit pujar al podi en diverses modalitats. En total, nou han sigut les medalles que han aconseguit els estudiants castellonencs. Alexis Sastre, Laura Odeni, Pablo Torrijos, Osarumen Odeh Odeh, Claudia Conte i Víctor Ruiz van aconseguir l'or, mentre que Carmen Ramos, Claudia Conte i Rodrigo Iglesias van obtenir la plata.

Finalment, cal destacar la importància que ha tingut la col·laboració de diverses entitats per al correcte desenvolupament d'aquests tornejos universitaris. La Fundació Trinidad Alfonso ha apostat molt fort per l'esport i la seua importància, no només en l'àmbit físic, sinó també social. A més, les diferents organitzacions governamentals, com la Generalitat, Diputació o l'Ajuntament de Castelló, també s'han bolcat amb aquests campionats aportant, entre altres coses, ubicacions i suport logístic per al seu correcte desenvolupament.

Modalitat de futbol

El futbol serà l'última competició dels Campionats d'Espanya Universitaris 2019 que se celebrarà a la Universitat Jaume I. Aquesta modalitat es disputarà del 6 al 10 de maig de 2019. Entre la categoria masculina i femenina, un total de 16 equips de 14 universitats diferents seran els que participaran en aquest torneig, la qual cosa significa prop de 400 participants.

Els partits tindran lloc en les instal·lacions esportives «Chencho», cedides per l'Ajuntament de Castelló, a excepció dels encontres que juguen els equips de l'UJI, tant el masculí com el femení, que seran al campus. Les dues finals, que tindran lloc el divendres 10 de maig, a les 10 hores la masculina i a les 12.30 hores la femenina, també es disputaran en les instal·lacions universitàries.

Els dies 7, 8 i 9 al matí es disputaran les jornades de la lliga que decidiran els finalistes. En aquestes tres jornades es jugaran cada dia quatre partits de la modalitat femenina i altres quatre de la masculina. Finalment, el dia 10 es disputaran les finals, es coneixeran els guanyadors i es procedirà al lliurament de medalles.

Com a novetat d'aquesta edició, per primera vegada en la història dels Campionats d'Espanya Universitaris, la competició de futbol femení serà de futbol 11 i no de futbol 7.

Pel que fa als rivals als quals haurà d'enfrontar-se l'UJI, l'equip femení s'enfrontarà en la fase de grups als conjunts de la Universitat de Saragossa, la Universitat de Sevilla i la Politècnica de Madrid. En l'altre grup es troben la Universitat de Barcelona, la de Huelva, la de Vigo i la Universitat de València. D'altra banda, l'equip masculí comparteix grup amb la Universitat Miguel Hernández, la Universitat de Granada i la Universitat de Múrcia, que va acabar en quarta posició en l'edició anterior. L'altre finalista masculí eixirà del grup que enfronta la Universitat Ramón Llull, la Universitat de Vigo, la d'Alacant i la subcampiona de l'any passat, la Universitat Politècnica de Madrid.

Cal destacar també que, de la mateixa manera que en les competicions de taekwondo i atletisme, l'organització comptarà amb un ampli equip de voluntaris que ajudaran perquè tot el campionat es desenvolupe amb normalitat.

Per finalitzar, cal recordar que l'entrada a tots aquests partits serà totalment lliure. Per això, tots els castellonencs i qualsevol visitant que així ho desitge podran gaudir de l'elit de l'esport universitari.

Més informació: https://www.ceuscv2019.com/

Fotografies Taekwondo Atletisme (Flikr Servei d'Esports)