El director de l'IIDL Vicente Budí participa en una jornada sobre eines i metodologies per a l'emprenedoria

20/03/2019 | SCP

El director de l’Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local (IIDL) de la Universitat Jaume I, Vicente Budí, ha participat en la jornada de presentació del Programa d'Enfortiment per a Agents del Sistema d'Emprenedoria de la província, impulsada per la xarxa de CEEI de la Comunitat Valenciana i Adlypse.

En la seua intervenció, Budí, al costat de la presidenta d’Adlypse Castelló, María Segura, ha destacat el potencial emprenedor de la província i ha subratllat que qualsevol eina «ha de tindre una visió territorial i qualsevol innovació ha de tindre en compte el teixit empresarial local i la potencialitat formativa dels recursos del territori». Així mateix, el director de l'IIDL ha lamentat la «inestabilitat laboral que complica consolidar equips de treball estables entre els agents locals» i ha posat en relleu la «vocació de col·laboració constant del IIDL amb Adlypse, a través d'informes i estratègies».

La inauguració de la jornada ha sigut a càrrec de Justo Vellón, director de CEEI Castelló, i Julia Company, directora general d'IVACE. Company ha posat l'accent que «tots els emprenedors independentment de la població en la qual residisquen o la fase del procés d'emprenedoria en la qual es troben, han de tindre accés als serveis, coneixement i les eines d'ajuda de forma homogènia, coherent, coordinada i no discriminatòria». Per la seua part, Vellón ha assenyalat que «el nostre focus està i ha d'estar en els homes i dones que treballen en una idea de negoci, desenvolupen un projecte amb els nostres mètodes i aconsegueixen les seues metes a base d'esforç i treball rigorosos».

Durant el matí, els tècnics de CEEI Castelló han repassat les eines i metodologies més capdavanteres al servei dels agents locals d'emprenedoria.

La trobada forma part d'una iniciativa de la xarxa de CEEI (Centres Europeus d'Empreses Innovadores) de la Comunitat Valenciana i Adlypse (Federació de Personal Tècnic en Gestió de Desenvolupament Local de la Comunitat Valenciana), i ha sigut promogut i finançat per la Generalitat Valenciana, a través de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), dins de la seua política de suport a l'emprenedoria i la pime. Així mateix, compta amb el cofinançament dels fons FEDER de la Unió Europea, dins del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020.