Més de 1.700 alumnes de quart de secundària han participat en les jornades científiques «Connecta amb la Ciència» que organitza l’UJI

29/01/2019 | SCP

La Universitat Jaume I ha celebrat l’acte de reconeixement al professorat que ha participat en les jornades científiques «Connecta amb la Ciència». Eva Alcón, rectora de la Universitat Jaume I; Amelia Simó, directora de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, i Juan Carlos Navarro, cap de Relacions Externes de BP Oil Espanya, han sigut els encarregats de lliurar els diplomes a una vintena de professors i professores que han assistit a l’acte.

L’acte s’ha iniciat amb la projecció d’un vídeo i, a continuació, Amelia Simó ha fet un balanç provisional molt positiu de les darreres jornades de «Connecta amb la Ciència», ja que encara s’estan desenvolupant a la ciutat de València. En aquesta edició, el programa ha arribat a nou municipis de les províncies de Castelló, València i Terol (Morella, Vinaròs, Vilafranca, Sogorb, Onda, València, Port de Sagunt, Terol i Alcanyís); i hi han participat un total de 1.700 alumnes de quart de secundària de més de 50 instituts. En les diferents sessions s’han desenvolupat una vintena de tallers, exposicions i conferències.

Per la seua banda, Juan Carlos Navarro, de l’empresa BP, patrocinadora de l’activitat, ha explicat que «és molt important promoure les vocacions científiques perquè les empreses com BP necessiten personal qualificat». En aquest sentit, ha destacat la gran vinculació existent entre la seua empresa i la Universitat i ha afirmat que «els estudiants de l’UJI són els futurs empleats de la refineria».

La rectora de l’UJI ha tancat l’acte explicant que «a l’UJI hem treballat sempre per promoure la vocació científica entre l’estudiantat universitari. Però ara volem posar un èmfasi especial en la promoció d’aquestes vocacions científiques en les etapes educatives prèvies (primària i secundària), ja que en les darreres dècades ha decaigut el seu interès». Eva Alcón ha explicat que «els últims estudis realitzats entre l’alumnat que accedeix a la Universitat ens indiquen que és el professorat i l'entorn més proper, els familiars i amics, el factor determinant a l'hora de despertar el seu interès per la ciència, sobretot quan es realitza una elecció professional». Per això, l’UJI continuarà apostant per l’organització d’aquestes jornades per tal de «seduir» els més joves envers la ciència i la investigació.

Per a finalitzar, la rectora ha volgut destacar «la importància que té, dins del nostre projecte, la promoció dels estudis científics entre les dones, ja que històricament els estudis científics i tècnics estan més associats als homes».

Imatges de l'acte

Altres notícies:

Més de 150 estudiants han participat en els tallers científics impartits per professors de l’UJI al Museu de les Ciències