Estudiantat de Dret de l’UJI obté dos guardons en la competició internacional MootMadrid

24/04/2017 | SCP

L'equip del Grau en Dret de l’UJI ha aconseguit el primer premi al millor escrit de contestació de demanda i el segon premi al millor escrit de demanda en la novena edició del MOOTMadrid, competició internacional d'Arbitratge i Dret Mercantil organitzada per la Universitat Carlos III de Madrid i la Comissió de les Nacions Unides per al Dret Mercantil Internacional (Cnudmi/Uncitral).

L'equip dirigit i entrenat per la catedràtica de Dret Mercantil M. Victoria Petit Lavall i els professors Achim Puetz i Fernando Juan Mateu ha sigut guardonat, per quart any consecutiu, en aquest prestigiós concurs de dret mercantil internacional. En les anteriors tres edicions han guanyat dos primers premis Albert H. Kritzer al millor escrit de demanda i dos segons premis als millors escrits de demanda i de contestació, respectivament. Els guardons signifiquen un reconeixement al treball i esforç del professorat i alumnat que prestigia la labor docent de la Universitat Jaume I en el Grau en Dret.

L'equip d'aquest any ha estat format per onze alumnes de tercer i quart curs del Grau en Dret: Lucía Alfonso Bausá; María Badenas García; Domènec Casañ Delgado-Iribarren; Pablo Catalán Marco; Claudia Cervera Albalate; Albán Gilabert Gascón; Celia Martínez Edo; Diego Michavila Fossati; Ángela del Carmen Portolés Falomir; Marc Redón Cerdà i Pablo Sanz Beltrán.

Aquesta activitat es desenvolupa en el marc del Grup d'Innovació Educativa dirigit per la professora Petit i ha comptat amb l'ajuda econòmica del Vicerectorat d'Estudiants, Ocupació i Innovació, de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques i de l'Institut Universitari de Dret del Transport.

Els Moot Courts consisteixen en la participació en concursos de dret que impliquen la preparació, exposició i defensa legal d'un cas fictici. En concret, MOOTMadrid té com a objectiu la formació d’estudiantat de dret en qüestions relatives al dret uniforme del comerç internacional i la seua resolució mitjançant arbitratge mercantil internacional. Es tracta d'instruir futurs professionals combinant continguts teòrics i pràctics, així com de fomentar la interacció entre alumnat i professorat, universitat i sector privat. La present edició ha comptat amb 24 equips de diferents universitats d'Europa i Amèrica.

Altres notícies de la FCJE:

Estudiantat del Grau en Dret coneix de primera mà el projecte de mediació policial de Vila-real

Acadèmics i professionals destaquen a l’UJI les opcions que ofereix la mediació en l'àmbit del dret privat

La investigadora Sandra Miralles del grup de recerca IDEA de l’UJI imparteix un seminari sobre la compassió en el treball a la Universitat d'Hèlsinki

Estudiantat i professorat de la Universitad de Salford avalúa Castelló com a destinació turística durant una estada a l’UJI