04/11/2016 | SCP

La Llotja del Cànem, Seu de la Ciutat de la Universitat Jaume I, acul fins el 3 de desembre l'exposició Las matemáticas de Dios no son exactas, una col·lecció d'imatges de Rocío Verdeo en les quals es troben vius i morts i la mort conviu de forma peculiar dins de la vida. Imatges que comparteixen una exaltada manifestació d'inclinació a la vida i una rabiosa negació de la mort. L'exposició s'ha inaugurat el 3 de novembre per part del vicerector de Cultura i Extensió Universitària, Wenceslao Rambla, el gestor cultural Daniel Belinchón i Mariano Poyatos de Collblanc en representació de Rocio Verdejo.

Las matemáticas de Dios no son exactas arreplega escenes que posen de manifest un catàleg d'emocions i pors universalment compartides davant la incerta promesa cristiana de la vida eterna, i que es tradueixen en el terror que produeix pensar que tot acaba ací. La impotència de l'home davant la mort enginya mètodes per a sobrepassar la discontinuïtat del ser… Les situacions que es representen són tan extremes que freguen el còmic. En relació al contingut, existeix un xoc sorprenent entre la bellesa i harmonia de l'escenari fotografiat i el terrible des del punt de vista sentimental que representa, per aquest motiu l'impacte visual dóna fruit a una obra d'alt contingut poètic.

Com a novetat en l'apartat expositiu de la Llotja, es realitzaran visites guiades obertes i gratuïtes el divendres 11 de novembre a les 18.45h i el dissabte 26 de novembre a les 11:45h. La mostra pot visitar-se a més amb entrada lliure en horari d'obertura de la Llotja, de dimarts a dijous de 18.30 a 20.30h i divendres i dissabtes d'11.30 a 13.30h i de 18.30 a 20.30h.