Més de 3.500 persones celebren amb l'UJI el seu 25 aniversari en la Festa Alumni

10/10/2016 | SCP

Més de 3.500 persones es van acostar dissabte passat al Port de Castelló per a celebrar el 25 aniversari de la Universitat Jaume I en la Festa Alumni, una cita que rememorava el concert que va tenir lloc un 15 d'octubre de 1991 en aquest mateix espai amb motiu de la inauguració del primer curs acadèmic.

Sota un sol enlluernador i amb unes temperatures pròpies de dates estivals, l'esdeveniment va començar a rebre a partir de migdia la visita d'estudiants, antics alumnes, professorat i personal de l’UJI, persones vinculades amb la institució o simplement amics i amigues de la Universitat que no volien perdre's l'oportunitat de gaudir d'un ambient immillorable replet d'activitats lúdiques per a tota la família, mercats ambulants, food trucks i, sobretot, molta música.

En el petit laberint de gelosies que conformaven els estands del mercat del ritme els assistents van poder trobar aqueix vinil que faltava en la seua col·lecció; adquirir un telèfon vintage o trobar alguna peça de roba de segona mà. Els amants de les novetats i tendències també van tenir el seu racó on tafanejar i comprar-se l'últim en bijuteria, moda i complements. Per la seua banda, els més petits ho van passar d'allò més bé experimentant amb làsers en el taller d'òptica, creant la seua pròpia col·lecció d'insectes o descobrint la seua vocació artística provant diferents instruments musicals.

Durant la jornada, la música no va parar en cap moment amb les actuacions en els diferents escenaris del recinte dels 13 grups finalistes del concurs de bandes universitàries i tres DJ. Finalment, es van alçar com a vencedors del concurs Los Criptozoos, que van obtenir 1.000 euros de premi, mentre que Suquet de Rap i Loretta’s van quedar en segona i tercera posició, guardonats amb 500 i 250 euros respectivament. Quant als DJ, Waweekends va obtenir el primer lloc, amb un premi valorat en 300 euros; seguit de Sr Mezcal, dotat amb 200 euros, i Di Abstracted, que va obtenir 100 euros.

El colofó musical de la festa va arribar a la nit amb les actuacions d'Angel Stanich i Corizonas, retransmeses en directe per Radio 3, que van crear un ambient carregat de bones vibracions, ritmes ballables i projeccions psicodèliques. Després del singular folk nord-americà de Corizonas, que es va acomiadar al més pur estil Monty Python amb el tema Always look on the bright side of life com a teló de fons, va arribar el torn de la sessió eclèctica de Juan de Pablos, que va ser l'encarregat de clausurar 16 hores de trobades d'amics, moments familiars, records universitaris, anècdotes, balls i riures.